Fjern chr(255) fra binær fil

Per Juul Larsen

hej..

Jeg åbner en binær filen sådan :
Open file_name For Binary As #fnum
Get #fnum, 1, bytes
Close fnum
For i = 0 To file_length
Tal(i) = Format$(bytes(i))
Next

hvor tal(i) er et antal Textboxe som udfyldes med tal.
Tallene i binærfilen adskilles fra hinanden med chr(255).
Denne indlæses dog også i Textboxene. Hvordan undgår jeg det ?

resultatet ser sådan ud 74,255,1,23,255,24,255 osv.

mvh pjl

cykelsmeden

jeg kan ikke se hvordan du ønsker resultatet. men som jeg forstår skal
de 3 første bokse indeholde: "74" "1 23" og "24" ??

men uanset, hvis det iøvrigt virker som du ønsker skal løkken vel bare
ændres til:

For i = 0 To file_length

if chr$(i) < chr$(255) then
Tal(i) = Format$(bytes(i))
Next
else
next

- med forbehold for kvajning efter 10-15 år :-) men du fanger sikkert ideen

finn

cykelsmeden

Den 31-07-2010 11:48, cykelsmeden skrev:
eller naturligvis: (hurtigere)

> if chr(i) < 255 then

Gert Nielsen

"cykelsmeden" <ne...@not2old.dk> skrev i en meddelelse
Det gør du så ;o)

Men

> For i = 0 To file_length
> if chr$(i) < chr$(255) then

> Tal(j) = Format$(bytes(i))
j=j+1
> Next
> else
> next
Hjælper.
Gert

cykelsmeden

Den 31-07-2010 12:53, Gert Nielsen skrev:
> j=j+1
> Hjælper.
> Gert

KLART!
- og forståeligt :-)

finn @ not2old.dk - og alligevel!

Gert Nielsen

"cykelsmeden" <ne...@not2old.dk> skrev i en meddelelse

Bare for at drille lidt - og jo - vi er jævnaldrene ;o)

Hvad med at gøre kode "renere" og mere klart med en ekstra variabel.

For i = 0 To file_length

Tal= Format$(bytes(i))
if Tal < 255 then
Tal(j) = Tal
j=j+1
End if
next i

Gert

Per Juul Larsen

tak for løsningen..
Den arbejder jeg videre med nu.

mvh per

Per Juul Larsen

har altid kunne finde hjælp her i Forummet.. Tak for det..
mvh pjl