Hjælp til en formel

Nyheder

Hej

Jeg sidder med et statistik program hvor det er muligt at lave simple formler.

Hvis jeg f.eks. skal lave en ny kolonne som samler ens værdier fra en anden kolonne kunne en formel hedde:

if ('Ressource Navn' == 'spl') {'SPL' } else if ('Ressource Navn' == 'ssh') {'SSH'} else {'Ukendt'}

Dette giver det resultat at den nye kolonne kun indeholder SPL, SSH og Ukendt.

Så langt så godt.

Mit problem er at der f.eks. står "spl ude", "Spl vest", "ssh Bente" el. "SSh nørregade" og så virker formlen ikke

Det jeg skal bruge er en formel der der på om feltet indeholder spl, ssh.

Skrevet med ord skal den hedde:
Hvis "Ressource Navn" indeholder spl skriv SPL eller Hvis "Ressource Navn" indeholder ssh skriv SSH ellers skriv Ukendt.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skriver "indeholder"

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Sten

Bjarne Østergård

Har du et stykke kode hvor dit problem opstår