Vil gerne lave en tekst fil med indfoldet af en harddisk hvor æøå kommer med.

Sten Sønderhousen

Hej NG

For ca 1 år siden skrev jeg til gruppen om dette, og jeg fik også en løsning, som jeg desværre aldrig fik til at virke. Nu skal jeg til at lave lister over indholdet op nogle store disks, så det er blevet aktuelt igen.

Jeg plejer at bruge en dos kommando som jeg har i en .bat fil.

den hedder:
dir /s /b *.* >001_-_Indhold_i_mappe.txt

Det virker sådan set fint, men problemet er æøå der kommer som special tegn. Især ØÅ er problemet da der ikke kommer noget special tegn på dem, så jeg kan ikke lave en søg og erstat på dem....

Der var en der lavede et vbs script til mig, men som sagt fik jeg det desværre ikke til at virke.

Det sidste han sendte til mig var følgende. (Når jeg kører det kommer der at der er en fejl i linje 22 tegn 1, Tilladelse nægtet)
----------------------------------
'### Start of list.vbs
filepath = Mappath("list.txt")
tmp = WriteResFile(AllFilesInFoldersSubfolders("c:\"),filepath)
Function AllFilesInFoldersSubfolders(varfolder)
'finder alle filer i en mappe og i alle undermapper. Filnavnene adskilles med linjeskift. Senest opdateret: 13:26 01-08-2006.
tmpvarfolder = varfolder
if right(tmpvarfolder,1) = "/" or right(tmpvarfolder,1) = "\" then tmpvarfolder = left(tmpvarfolder,len(tmpvarfolder)-1)
ReDim mappeArray(1)
ReDim urlArray(1)
mappeArray(0) = tmpvarfolder
urlArray(0) = startUrl
taellerTilfoej = 1
taellerOp = 0
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
'danner liste over alle undermapperne (gennem i array)
Do While taellerOp < UBound(mappeArray)
tempsti = mappeArray(taellerOp)
tempurl = urlArray(taellerOp)
'finder undermapper
Set f = fs.GetFolder(tempsti)
Set fc = f.SubFolders
For Each f1 in fc
'hvis kun mapper uden "underscore" eller "and tegn" som første tegn skal med
If (medUnderscore <> "ON") or (Left(f1.name,1) <> "_" and Left(f1.name,1) <> "&") Then
ReDim Preserve mappeArray(UBound(mappeArray) + 1)
ReDim Preserve urlArray(UBound(urlArray) + 1)
mappeArray(taellerTilfoej) = (tempsti & "\" & f1.name)
urlArray(taellerTilfoej) = (tempurl & "\" & f1.name)
taellerTilfoej = taellerTilfoej + 1
End If
Next
taellerOp = taellerOp + 1
Loop
'finder filer i mapperne
For tael = 0 To UBound(mappeArray)-1
set f = fs.GetFolder(mappeArray(tael))
Set fc = f.Files
For Each f1 in fc
AllFilesInFoldersSubfolders = AllFilesInFoldersSubfolders & f.path&"\"&f1.name & VbCrLf
Next
Next
End Function
Function Mappath(value)
Mappath = left(Wscript.ScriptFullName,InstrRev(Wscript.ScriptFullName,"\")) & value
End Function
Function WriteResFile(content,filepath)
'on error resume next
Set fso1 = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set a = fso1.OpenTextFile(filepath, 2, True, False)
a.writeline(content)
'a.write("Tekst")
a.close
Set a = Nothing
Set fso1 = Nothing
End FUnction
'### End of list.vbs

Jeg håber der er nogen der evt. kan gennemskue dette script og få det rettet så jeg kan få min tekstfil med æøåÆØÅ :-)

Hvis der er nogen der ligger inde med en lettere løsning, så modtages det selvfølgelig også gerne.

Glædelig bagjul og godt nytår.

Sten