Problem med Printing Listbox

Per Juul Larsen

Open "C:\users\public\" + OpgaveNavn For Output As #1
For i = 0 To List3.ListCount - 1
Print 1#, List3.List(i)
Next
Close

ovenstående giver mig normalt ikke problemer i andre projekter, men
print kommandoen overskriver min form, og opretter en tom fil..

Er det en parameter der står forkert i projektet ?.

mvh pjl

Krabsen

Min VB-pc er slukket lige nu, men mon ikke det skal være:

Open "C:\users\public\" + OpgaveNavn For _Append_ As #1

Per Juul Larsen

tak for hurtigt svar...

det giver desværre samme resultat... Indholdet at Listboksen printes
over hele formen..

Message has been deleted

Krabsen

Hvad mener du forresten med at den overskriver _formen_. Prøver du ikke
at skrive til en _fil_ ??

Per Juul Larsen

hej. jo jeg vil skrive til en fil men outputtet skrives på formen.. hen
over alle objekter.. listbokse osv.. startende fra øverste venstre
hjørne af formen !.. ser underligt ud i øvrigt...
mvh pjl

Krabsen

Det første man bliver blind på er øjnene :-(

Prøv at ændre
Print 1#, List3.List(i)

til
Print #1, List3.List(i)

Per Juul Larsen

..sikken en dummert !! jeg har endevendt programmet flere gange, tjekket
flere andre programmer... rebootet osv...
og så er det fordi jeg var blind på det ene øje... !! :)
tak for hjælpen...!!
nu er jeg mere rolig..men tager ved lære kan jeg love dig..!
mvh pjl

Ove Hansen

"Rado" <ra...@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Skal der ikke stå Close #1?
>

> --
> Rado

Det er ikke nødvendigt. Close lukker alle åbne filer, når der ikke er
angivet et filnummer.

vh Ove

Benny Andersen

On 9 Aug., 18:39, "Ove Hansen" <promin...@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det er ikke nødvendigt. Close lukker alle åbne filer, når der ikke er
> angivet et filnummer.
>
> vh Ove

og dermed pålægger programmøren sig ansvaret for at kodestumpen kun
kan anvendes med én åben fil handle - i stil med anvendelsen af #1 -
hvem siger at 1 ikke er i brug. Hvis man vil ekselere i vb's dedikerer
fil statements, er dette måden:

handle=freefile()
Open "C:\users\public\" + OpgaveNavn For Output As #handle

For i = 0 To List3.ListCount - 1

Print # handle, List3.List(i)
Next
Close handle