IPv6

Anders Wegge Keller

Er der nogen tal for hvor udbredt IPv6 er i Danmark? Fullrate har lige
lavet en udrulning af en ny firmware til en del kunder, så routerne
understøtter IPv4/IPv6 dual stack. Men bortset fra at jeg nu kan give de
elektriske apparater i huset hvert sit offentligt routable netværk, ved jeg
egentlig ikke helt hvad jeg kan bruge det til.

Er der nogen andre der har fundet på noget morsomt at bruge det til? Det
eneste jeg lige kan komme på, er at have et hostnavn, der kun har en AAAA
record.

--
//Wegge

Lars Jensen

Hej

Der er lavet en statistik på https://ipv6-adresse.dk/

> Er der nogen andre der har fundet på noget morsomt at bruge det til? Det
> eneste jeg lige kan komme på, er at have et hostnavn, der kun har en AAAA
> record.

Da man nogle steder _er_ løbet tør for IPv4 adresser, så er det begyndt
at komme ting på nettet som kun har IPv6 adresser. De kan så kun tilgås
hvis man selv har en IPv6 adresse. Det er måske mere "smart" end "morsomt"

Anders Wegge Keller

Lars Jensen <larslin...@hotmail.com> wrote:

> Da man nogle steder _er_ løbet tør for IPv4 adresser, så er det begyndt
> at komme ting på nettet som kun har IPv6 adresser. De kan så kun tilgås
> hvis man selv har en IPv6 adresse. Det er måske mere "smart" end "morsomt"

Har du nogle eksempler på offentligt tilgængelige servere, der kun findes
på v6?

--
//Wegge