Bedre netværk

Henrik Steffensen

Kære alle.
Jeg håber I kan hjælpe....

Jeg har desværre en TDC Homebox, som jo bekendt for mange er noget
skidt. Her betyder den bl.a., at netværket ikke er særlig stabilt, og at
f.eks. min internetradio ofte slet ikke får forbindelse til min server,
som også er koblet til - serveren har en fast adresse og er koblet med
kabel til en switch, som sidder på Homeboxen.

Netværket er således opbygget:

TDC Homebox <--> switch <---> tilkoblet en række apparater via kabel.

Til homeboxen er også koblet (via elnettet) en boks til, hvor jeg har et
LAN-stik (til apple tv), og i dette lan stik er der også en trådløs
forbindelse. Det hele er sat op med samme SSID og channel.

Hvad kan jeg gøre for at få det mere stabilt? Der er ofte rigtigt mange
enheder på - også på den trådløse del. Jeg tænker på, om jeg kan slukke
for TDC Homeboxens trådløse del og så installere en apple router (som
går for at være af meget høj kvalitet).

Hvad vil I foreslå?

Hilsen Henrik.

Ivan V. Klattrup

Den Sun, 10 May 2015 13:32:45 +0200 skrev Henrik Steffensen:

> Hvad vil I foreslå?

Sæt en ordenlig router ind i mellem homebox og switch (evt droppe
switchen) og lad den router styre det lokale netværk.

Henrik Steffensen

Den 10/05/15 kl. 19.27 skrev Ivan V. Klattrup:
Hvad er en ordentlig router? Jeg har forsøgt mig med Jensen Airlink, men
det fik jeg aldrig til at fungere ordentligt. Jeg har været så desparat,
så jeg overvejede at ringe til et prof. netværksfirma.....!

Ole C

Henrik Steffensen skrev blandt andet:

> [...]
> kan slukke for TDC Homeboxens trådløse del og så installere en apple
> router (som går for at være af meget høj kvalitet).

Det kan absolut være en løsning.
Den router som Fullrate i sin tid leverede til mig - en XyXEL P-2601HN-F1 -
virker heller ikke tilfredstillende på den trådløse del.
Så jeg har deaktiveret dette og tilsluttet en gammel D-Link router som
access point. Det virker glimrende.
Men det hele kommer an på de lokale forhold hos dig - og måske der er
problemer med opsætningen af den powerline adapter du vistnok omtaler?

--
vh
Ole C

Sørensen

Jeg har den nyeste homeboks fra TDC (den er hvid) Jeg har aldrig
problemer, den har også 5G net, hvor der ikke er så stor chance for
forstyrrelser fra omkringliggende net..

Men sæt kabel på alt hvad du kan, man kan ikke regne 100% med trådløs,
specielt ikke til streaming.

--
VH.
Sørensen