Sporing af IP-adresse

Anders Boholdt-Petersen

Hej,

Findes der en god hjemmeside / et godt program, der i tekst kan vise, i
hvilken en by / i hvilken et land en given IP-adresse hører til?

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

John

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REM...@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse

> Findes der en god hjemmeside, ... der i tekst kan vise, i hvilken en by /

> i hvilken et land en given IP-adresse hører til?

Der findes flere, fx disse:

http://www.whois.sc/

http://dns-tools.domaintools.com/

http://www.geektools.com/whois.php

http://www.ip2location.com/

John

Jimmi Aakjær (8310)

Hej

Der findes mange forskellige - jeg plejer at bruge www.robtex.com -
kan dog ikke fortælle noget om by

m.v.h.

Jimmi

Stig Johansen @

Anders Boholdt-Petersen wrote:

> Hej,
>
> Findes der en god hjemmeside / et godt program, der i tekst kan vise, i
> hvilken en by / i hvilken et land en given IP-adresse hører til?
>
> På forhånd tak for eventuelle svar.

Der findes faktiske ikke en oversigt over hvilke IP adresser/ranges, der
hører til hvilket land.
Bortset fra USA.
Ikke USA adresser, (Ripe NCC), er Europa samt Asien i en stor pærevælling.
Med hensyn til land, er det bedste bud nok at søge efter GeoIP.
Jeg har desværre ikke et link.

Hvis du vil spore danske IP adresser er det bedste bud nok at lave en
traceroute til IP adressen.
Ud fra navnet i tracerouten ( reverse dns lookup), kan man muligvis udlede
noget.
Men hvis du fortæller hvad du skal bruge det til, kan der muligvis komme
nogle flere hints.

Stig Johansen

Karl Erik Christensen

Den Wed, 05 Mar 2008 08:20:23 +0100 skrev Stig Johansen:

> [...]
> Ikke USA adresser, (Ripe NCC), er Europa samt Asien i en stor
> pærevælling. Med hensyn til land, er det bedste bud nok at søge efter

Der findes databaser over IP adresser i alle lande - andet ville da være
anarki :-)
Alle IP ranges for alle lande kan hentes her:
http://www.phptutorial.info/iptocountry/the_script.html

Du kan ikke se hvilken by en bestemt IP kommer fra - jeg er tilslutter en
TDC linie i Aalborg, men bor faktisk 25 km. fra Aalborg (et helt andet
bynavn).

Karl Erik.

http://www.ranunkelvej.com

Jesper Poulsen

Stig Johansen wrote:

> Ud fra navnet i tracerouten ( reverse dns lookup), kan man muligvis udlede
> noget.

Hehe... Prøv at finde min lokation udfra min IP-adresse ;-)

Jesper Poulsen

Kent Oldhøj

Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote in

> Hehe... Prøv at finde min lokation udfra min IP-adresse ;-)

Vejle/Fredericia?

Bjarke Andersen

Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> crashed Echelon writing

> Hehe... Prøv at finde min lokation udfra min IP-adresse ;-)

Nær/i sønderborg, medmindre du anvender Proxy.

--
Bjarke Andersen

IW

"Bjarke Andersen" <bjarke....@gmail.com> skrev i en meddelelse

Denne bruger jeg gerne hvis behovet melder sig :

http://www.geobytes.com/IpLocator.htm

Men selvfølgelig, nar det drejer sig om IP's så er der altid mulighed for
fakes

Kent Oldhøj

"IW" <no...@antarctica.ice> wrote in

> Denne bruger jeg gerne hvis behovet melder sig :
> http://www.geobytes.com/IpLocator.htm

Når jeg tester min egen IP på ovenstående, så siger den Ringsted. Når jeg
bruger min egen foretrukne (GeoIP),

http://www.maxmind.com/app/lookup_city

siger den København. Jeg bor på Amager.

Hvis jeg prøver din IP på ovenstående links får jeg henholdsvis København
(IP Locator) og Roskilde/Køge (GeoIP).

Jespers IP giver Sønderjylland/Vamdrup (IP Locator) og Vejle/Fredericia
(GeoIP).

Nu er det så spændende hvilken der er mest præcis :-)

Message has been deleted

Leif Neland

Anders Boholdt-Petersen skrev:

> Hej,
>
> Findes der en god hjemmeside / et godt program, der i tekst kan vise, i
> hvilken en by / i hvilken et land en given IP-adresse hører til?
>
> På forhånd tak for eventuelle svar.

Vores kundesupportchatprogram viser hvorfra ip'en kommer.

Vi har nogle kunder,hvor programmet siger de bruger Kalundborg
Antennelaug, og har geografisk lokation i Kiev.

Det må vist være langbølgesenderen... :-)

Leif

Anders Boholdt-Petersen

"Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Når jeg tester min egen IP på ovenstående, så siger den Ringsted. Når jeg
> [...]

Tak for de mange svar på mit spørgsmål vedrørende sporing af IP-adresse.

Hvis jeg spore min egen IP-adresse via IPLocator siger den Roskilde, bruger
jeg GeoIP siger den Frederiksberg, og jeg bor i Vanløse - så det må være
GeoIP der vinder :-).

Mogens Kjaer

Leif Neland wrote:

> Det må vist være langbølgesenderen... :-)

Den er lukket for et år siden.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: m...@crc.dk Homepage: http://www.crc.dk

Stig Johansen @

Karl Erik Christensen wrote:

> Der findes databaser over IP adresser i alle lande - andet ville da være
> anarki :-)

Muligvis, men tilgængelige?

> Alle IP ranges for alle lande kan hentes her:
> http://www.phptutorial.info/iptocountry/the_script.html

Jeg prøvede tilfældigvis i sidst uge at finde nogle autorative kilder.
Jeg startede her:
<http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space>

Og prøvede at finde yderligere detaljeringer ved Ripe NCC.
Men jeg har ikke fundet noget.

Det minder mig om engang jeg fik en ny IP adresse ved TDC (pro@ccess).

Det var tilsyneladende nogle IP ranges, de havde købt, eller lejet, fra
Holland.

Ham Google snakkede eddermanemig sjovt indtil han fandt ud af at IP'en nu
var dansk ;)

Så uden at være påståelig vil jeg sige, at så længe IP ranges er almindelig
handelsvare, der handles og lejes ud på kryds og tværs, kan du ikke finde
en 100% korrekt angivelse.

> Du kan ikke se hvilken by en bestemt IP kommer fra - jeg er tilslutter en
> TDC linie i Aalborg, men bor faktisk 25 km. fra Aalborg (et helt andet
> bynavn).

Det ved jeg godt. Hentydningen gik netop på, at man kan spore den til/gætte
på nærmeste central (hvis udbyderne kører med rdns).

Stig Johansen @

Mogens Kjaer wrote:

> Den er lukket for et år siden.

Nej, i følge Leif er den flyttet til Kiev :-)

Karl Erik Christensen

Den Thu, 06 Mar 2008 09:03:52 +0100 skrev Stig Johansen:

> Så uden at være påståelig vil jeg sige, at så længe IP ranges er
> almindelig handelsvare, der handles og lejes ud på kryds og tværs, kan
> du ikke finde en 100% korrekt angivelse.

Der kan opstå situationer, som du nævner. Software 77 opdaterer deres
database pr. 24 timer.

Andreas Plesner Jacobsen

On 2008-03-06, Stig Johansen <stig_johansen_it_at_=> wrote:

> Muligvis, men tilgængelige?

Alle registries tilbyder whois-adgang. Nogle har også deres database
tilgængelig via ftp, fx RIPE:
ftp://ftp.ripe.net/ripe/dbase/ripe.db.gz

--
Andreas

Message has been deleted

Andreas Plesner Jacobsen

On 2008-03-06, Stig Johansen <stig_johansen_it_at_=> wrote:

> Det var tilsyneladende nogle IP ranges, de havde købt, eller lejet, fra
> Holland.

Mon ikke det mere nærliggende svar, nemlig at RIPE NCC bor i Holland, er
det korrekte?

--
Andreas

Jesper Poulsen

Kent Oldhøj wrote:

> Nu er det så spændende hvilken der er mest præcis :-)

Bor i Augustenborg (det er på Als).

Jesper Poulsen

Svend

Mogens Kjaer wrote:

> Den er lukket for et år siden.
>
> Mogens

Hej Mogens

Hvad siger du til jay.net's nye priser på trafik ?

Mvh
Svend

Arne Keller

Kent Oldhøj wrote:
> "IW" <no...@antarctica.ice> wrote in

Hos mig siger den Stockholm (55 Km forkert)

> Når jeg tester min egen IP på ovenstående, så siger den Ringsted. Når jeg
> bruger min egen foretrukne (GeoIP),
>
> http://www.maxmind.com/app/lookup_city

Ovenstående siger Södertälje (15 Km forkert)

Jeg er imponeret !!

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Henning

On 05 Mar 2008 20:04:35 GMT, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

>"IW" <no...@antarctica.ice> wrote in

Og jeg skulle så sidde i Stockholm... Kan den stave til Østerbro;-)

>Når jeg tester min egen IP på ovenstående, så siger den Ringsted. Når jeg
>bruger min egen foretrukne (GeoIP),
>
>http://www.maxmind.com/app/lookup_city
>
>siger den København. Jeg bor på Amager.

Jeg får "Staden Kobenhavn" - det er trods alt noget fra Geobytes
bud;-)

2drag...@gmail.com

Har en ip adresse hvordan tjekke jeg den

Willem Kulk

Den 04-07-2019 kl. 00:41 skrev 2drag...@gmail.com:
> Har en ip adresse hvordan tjekke jeg den

Du kan bruge myip.dk

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Troels Arvin

2drage12345 skrev:
> Har en ip adresse hvordan tjekke jeg den

Prøv at taste den ind her:
https://whatismyipaddress.com/ip-lookup

--
Troels

Hans Kjaergaard

On Wed, 3 Jul 2019 15:41:52 -0700 (PDT), 2drag...@gmail.com wrote:

>Har en ip adresse hvordan tjekke jeg den
Prøv med ping IP-adresse

/Hans

jonathan...@gmail.com

hej stig. Hvordan laver man en traceroute til en IP adresse

Michael Kjærsgård

> hej stig. Hvordan laver man en traceroute til en IP adresse

Åben kommandoprompt (Windows-tast + R, skriv cmd) og skriv tracert
efterfulgt af IP-adressen.

Eks.:

C:\Users\kjd>tracert 152.115.79.242

Tracing route to 152.115.79.242 over a maximum of 30 hops

1 5 ms 1 ms 2 ms dsldevice.lan [10.0.0.1]
2 14 ms 11 ms 12 ms 77.233.230.154
3 16 ms 12 ms 12 ms telenor-peer-a.arh.ip.nianet.dk
4 17 ms 17 ms 16 ms 93.176.95.59
5 22 ms 22 ms 20 ms 152.115.79.242

Trace complete.

Der findes også mange webservices hvor du kan gøre det fra (søg på
looking glass og/eller traceroute). F.eks.
https://www.cogentco.com/en/network/looking-glass

Skal du bare vide hvilket land en IP-adresse hører til, kan
https://bgp.he.net typisk give et fingerpeg.
https://www.maxmind.com/en/geoip-demo kan også give et gæt på en by.
Bemærk det kun er gæt

--