Stofanet Wireless - Hvordan kommer jeg på nettet?

Claus Sloth Olsen

Hejsa.
Jeg er blevet sendt hjem fra stofabutikken med et kabelmodem med en fin
antenne på og så har jeg min bærbare med trådløst netkort.
Jeg har diverse koder og nøgler. Jeg kan koble mig naboens net. Jeg har
forsøgt at tilføje nyt net og bruge mine oplysninger, og det er lykkedes mig
at finde mit eget net på listen. Som stofabruger ved du nok, at mit
netværksnavn hedder noget underligt, i mit tilfælde 24toast47rabat. Dette
netværk er det nu lykkedes mig at finde på listen og signalet er bare knald
fint. Når jeg dobbeltklikker på mit neværk bliver jeg bedt om WEP nøglen som
jeg så omhyggeligt skriver ind, men så står den bare og tænker mens status
for netværket er "Automatisk"...
Mvh
Martin Olsen.

Jakob

Claus Sloth Olsen wrote:
> [...]
> jeg så omhyggeligt skriver ind, men så står den bare og tænker mens status

Nu kender jeg ikke Stofanets trådløse løsning, men kan du ikke, i
kabelmodemets konfiguration, prøve at lave din egen kode? Eller nej vent
- start med at sætte krypteringen til WPA. WEP er noget skod. Og du kan
sikkert også sætte et andet netværksnavn :-)

--
Jakob

Jakob

Jakob wrote:
Eller nej vent
> - start med at sætte krypteringen til WPA. WEP er noget skod.

..og så gik jeg lige ind på stofa.dk hvor der under tillægsprodukter
bl.a. står:

"Wireless - Få en krypteret, trådløs bredbåndsforbindelse. 50 kr./md.
Tilbydes pt. kun via kabel-tv.".

Og klikker man ind, står der bl.a.:

"Trådløs sikkerhed:
Ved konfiguration og kryptering af dit trådløse netværk anvender vi _en
128 WEP_ kryptering. Det betyder, at du med Telia Stofas løsning får en
høj grad af sikkerhed. Standarden giver en hårdere kryptering end mange
af andre løsninger på markedet, og derfor får du en ekstra sikkerhed
for, at dit netværk ikke kan misbruges af andre."

Det er da ringe? eller hvad?

--
/jakob
- Der ikke selv har et trådløst netværk :-)

Claus Sloth Olsen

Findes der mon nogen derude der selv har prøvet at sætte et stofa wireless
tillægspakke modem op på deres bærbare pc med trådløst, plz hjælp.

Torben

Claus Sloth Olsen wrote

> [...]
som
> jeg så omhyggeligt skriver ind, men så står den bare og tænker mens status

Husker du når du taster din wepkode ind at vælge ascii, når du taster nøglen
ind?
Bruger du forresten de medfølgende usb-dimser, eller en indbygget trådløs
nic i din laptop?

Torben

Claus Sloth Olsen

modemet var i stykker. stofa er noget lort

Bjarke Ravn-Jonsen

Claus Sloth Olsen skrev:

> modemet var i stykker. stofa er noget lort

Jeps, det er nemlig dem der sidder bevidst og ødelægger deres hardware...

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Claus Sloth Olsen

jep bjarke.. det tror jeg sgu du har ret i. godt set, kammerat 67. du er en
champ. en rigtig vogter af moral. internet politiets k9.. klap dig selv på
skulderen og hent din honorar i butikken på hjørnet. stfu.

Frank Jensen

"Bjarke Ravn-Jonsen" <ne...@mandril.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeps, det er nemlig dem der sidder bevidst og ødelægger deres hardware...

Tja mange ISP'er "ødelægger" bevidst deres hardware med deres egne OEM
firmware som afviger fra det firmware hardwaren ville have hvis man købte
den i butikkerne.

Problemet er stort da man ikke må "flashe" sin hardware hvis man har lånt
den af sin ISP, som tilfældet er ved Stofanet.

Webspeed kunder (TDC) er lidt bedre stillet da de selv ejer deres hardware,
her må kunder lave alt det om de vil...dog mister de så retten til support
:)

claus

haha bjarke. fra nu af så tænk dig om inden du spiller smart.

Søren Hansen

haha.. hader din type Bjarke.
Klap i eller vi buttfucker dig. wee