'Skrotning' af veltjent iMac??

Hans Henrik Hansen

Jeg er/var den glade ejer af en iMac (27-inch, Late 2009) med macOS High
Sierra.

På et tidspunkt skal den 'hugges op' - eller evt. overdrages til en ny
bruger(?).

Hvorledes kan jeg 'lettest' slette mine personlige data fra HDen - og
samtidigt gøre det muligt for en eventuel ny bruger af 'køre videre'??

--
med venlig hilsen,
Hans

Thomas Corell

Giv den videre uden harddisk. Det er alligevel en sliddel, som nok er
moden til udskiftning.

Så kan du selv destruere din gamle harddisk.

Selv sletning, formatering, m.m. er ingen garanti for at data er væk;
hvis man er virkelig paranoid (på den gode måde).

--
The greatest enemy of knowledge is not ignorance,
it is the illusion of knowledge. - Daniel J. Boorstin

Jesper Ørsted

Start den op i Recovery, åbn Diskværktøj og slet disken med 3 overskrivninger, så er der med
garanti intet tilbage på disken. Geninstallér MacOS High Sierra fra Recovery, så er den klar til salg.

Kurt Hansen

Det er lige præcist hvad jeg har tænkt mig at gøre. Den "nye" er dog ny
nok til at køre på Catalina, så det bliver med den på.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen