Monterey

Niels P Sønderskov

Min MacBook med Big Sur nægter stædigt at lade sig opdatere til Monterey, og jeg har haft fat i Apples udmærkede support, der har henvist til https://support.apple.com/da-dk/HT212526
Nu har jeg så næsten udtømt mulighederne, og er lidt tilbageholdende med sidste mulighed, sletning af installationen. Fx har jeg aldrig tidligere brugt den sikkerhedskopi jeg har på min Time Capsule, men en gang skal jo være den første.
Jeg spekulerer selvfølgelig også på om der kan være fejl i opdateringssoftwaren, min primære hensigt med dette opslag.
En anden ting er, at der ikke lige synes at være noget videre interessant i opdateringen.
--
Niels P Sønderskov

Lyrik

Den 23-12-2021 kl. 15:47 skrev Niels P Sønderskov:
.

> En anden ting er, at der ikke lige synes at være noget videre interessant i opdateringen.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Apples systemer bliver altid opdateret til at kunne noget mindre end de
kunne før, så du går nok ikke glip af noget. 32 bit kompatibiliteten er
røget. WINE fungerer ikke mere. Ser du din post direkte i Gogle Chromes
indbakke med tilhørende fil og vælger "Arkiver", så forsvinder filen og
kommer ikke tilbage. Det sker på Monterey, på konens M1.

Hvad der ellers forsvinder kan du glæde dig til at se;-)

God Jul til alle der læser dette

jenserik

Pico

Tak i lige måde og god jul og et godt nytår til alle.

Bruger du stadig HP maskinen som din primære PC?

--
MVH
Pico

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tusind tak for at have reddet min Jul med en ægte Power Point
Julehilsen!:-)))

Min "all in one" har jeg givet til min Iranske kammerat som arbejder i
hospitalsbranchen. Så jeg fik en ny HP Gaming Desktop som en en god
"Gammeldags" "Gulv maskine" Et oprindeligt Tower PC nu i moderne udgave.
Den hedder TG01 og er en RYZEN 5 PC i en lynhurtig udgave.
AMD Ryzen 5 5600G with Radeon Graphics 3.90 GHz

Den har et kæmpe grafikkort GTX 1650 Super med to indbyggede propeller!
Pris:" Hysterisk billige omkring 5.400,- Jeg vil sige langt mere for
pengene end "Laptops. Så fik jeg en 27" Samsung skærm tilkøbt under 1
milisekunders reaktionstid og 144Hz skærmopdateringshastighed.
512 GB ssd og 16 GB RAM.
Fuld opgraderbar. HP har endda lavet en hylde indeni den til placering
af ekstra ssd eller HD. Kablerne til eventuel udvidelse er der allerede.

Jeg havde helt glemt hvor udvidelsesparat en sådan maskine kan være.
Den kører "Crysis" i højeste opløsning .

Jeg bliver ved HP. Det er solide produkter til gode priser.

Nu er det den 24 og jeg ønsker dig en pragtfuld Jul! Du har fortjent
det! Endnu engang tak for Power Pointen!

jenserik