Time Machine?

Hans Henrik Hansen

Mit hidtidige TM drev er brudt sammen, og jeg har d.d. købt en 'LaCie' disk:

https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/lagring/ekstern-harddisk-hdd/lacie-rugged-usb-c-2-tb-barbar-harddisk/25456?gclid=EAIaIQobChMIl9b20869_AIVDt5RCh2SIAp3EAQYBCABEgIMovD_BwE&gclsrc=aw.ds

Apple skriver:

"Use this storage device only as your Time Machine backup disk, not for
storage of other files"

https://support.apple.com/en-us/HT201250

, men jeg tvivler på at jeg har behov fro alle 2 TB, så jeg føler mig
fristet til at 'dele skiven midt over', og benytte den anden halvdel til
opbevaring af selvvalgte data!

Er dét et forsøg, jeg bør afstå fra?? ;)

--
med venlig hilsen, Hans

Michael Corfitsen

Jeg har en 16TB LaCie der er partitoneret i 4 diske, hvoraf en er TM.
Ingen problemer her.

--
mvh
Michael C.

Hans Henrik Hansen

Den 11.01.2023 kl. 16.36 skrev Michael Corfitsen:

> Jeg har en 16TB LaCie der er partitoneret i 4 diske, hvoraf en er TM.
> Ingen problemer her.

Tak for tilbagemelding - har nu afsluttet første overførsel.

Jeg bemærker, at der er 'indført' nyt filsystem, APFS, siden jeg sidst
tilsluttede en ekstern disk.

'Tvedeling' er gennemført.

Niels P Sønderskov

Det ser ud til kun at gælde for "USB drive or Thunderbolt drive"
Jeg har selv benyttet en Time Capsule på 2 tb i mange år, hvor jeg også har andre arkiver.
Dog har jeg aldrig haft behov for at bruge nogen backup.
--
Niels