'For lange linier'?

Hans Henrik Hansen

Da jeg for kort tid siden ville sende en opfølgning via 'Thunderbird',
fik jeg underretning om, at meddelelsen ikke kunne afsendes, 'måske
fordi serveren var nede' - og at jeg kunne prøve igen senere.

Det forekom lidt mystisk, så jeg prøvede at sende samme meddelelse fra
en anden iMac - via MacSOUP.

Da jeg ville 'klargøre til afsendelse', fik jeg underretning om 'for
lange linier'og opfordring til at vælge 'rediger/ombryd tekst', hvilket
jeg gjorde, hvorpå meddelelsen flux kunne afsendes!

Det undrer mig, at 'Thunderbird' åbenbart ikke adviserer om en sådan
fejl: Havde jeg ikke haft MacSOUP, kunne jeg jo have fået samme
fejlmelding igen og igen!?

--
med venlig hilsen, Hans

Thomas Corell

Måske fordi det ikke er en fejl, men en anbefaling/kotume.
http://usenet.dk/?side=skriveteknik

--
En ideolog kan forsvare en sag så stærkt, at enhver kan forstå den er svag.
- Piet Hein

Hans Henrik Hansen

Den 11.11.2022 kl. 10.57 skrev Thomas Corell:
> Måske fordi det ikke er en fejl, men en anbefaling/kotume

Serveren må vel antages at anse det som en 'fejl', når den blokerer for
afsendelse!?

Selv havde jeg ikke 'gættet', at problemet var 'for lange linier' (i den
citerede tekst), så havde jeg ikke haft MacSOUP til rådighed, havde jeg
måske aldrig fået beskeden afsendt(?).

Thomas Corell

11/11-22 17:23, Hans wrote:

> Serveren må vel antages at anse det som en 'fejl', når den blokerer for
> afsendelse!?

Sikker på at det var derfor du blev afvist ? Jeg har selv vanskeligt
ved, at bruge dotsrc med Thunderbird; såden helt generelt.

Hvilken fejlmeddelelse fik du ?

--
The greatest enemy of knowledge is not ignorance,
it is the illusion of knowledge. - Daniel J. Boorstin

Hans Henrik Hansen

Den 11.11.2022 kl. 18.51 skrev Thomas Corell:
> Hvilken fejlmeddelelse fik du ?

Jeg kan kun gengive den 'frit' fra hukommelsen - noget i retning af:

'Meddelelsen kunne ikke afsendes, serveren er måske nede; prøv igen
senere'(?)

Thomas Corell

11/11-22 19:04, Hans wrote:

> Jeg kan kun gengive den 'frit' fra hukommelsen - noget i retning af:
>
> 'Meddelelsen kunne ikke afsendes, serveren er måske nede; prøv igen
> senere'(?)

Så må jeg tilstå, at jeg tvivler på, at det du gætter, er årsagen.

Den fejl antyder at du slet og ret ikke fik forbindelse til serveren,
eller forbindelsen blev afbrudt.

--
The sound is just what it is; it's air vibrating.
It's up to us whether we start an argument with it.

Hans Henrik Hansen

Den 12.11.2022 kl. 08.28 skrev Thomas Corell:

> Så må jeg tilstå, at jeg tvivler på, at det du gætter, er årsagen.
>
> Den fejl antyder at du slet og ret ikke fik forbindelse til serveren,
> eller forbindelsen blev afbrudt

Det er højst tænkeligt! ;)

Jeg forsøgte et par gange mere - med nogle minutters mellemrum - hvorpå
jeg prøvede med 'alternativ news client'...og strøg direkte igennem (via
samme server); men denne _kan_ naturligvis være 'genopvakt' i den
mellemliggende tid(?).