WiFi problem

Hans Henrik Hansen

Der synes ikke at være megen aktivitet her...men jeg prøver:

I nogen tid har min 2 år gamle iMac (M1) haft problemer med at forbinde
til routeren:

Når jeg efter start vil åbne en url, skriver browseren (Safari): "Der er
ingen internetforbindelse" - men når jeg kigger i systemindstillinger,
ser alt OK ud, og efter ca. et minut virker alt OK igen.

Min hypotese er, at problemet måske er opstået ifm. med en opdatering
(bruger p.t. 'Ventura 13.1').

Jeg har kontaktet Apple Support, hvis eneste forslag var at genstarte
routeren - hvilket intet har ændret.

Husholdningen råder yderligere over to iPads samt en ældre iMac, og
ingen af disse har tilsvarende problemer.

Har andre oplevet tilsvarende?

--
med venlig hilsen,
Hans

Niels P Sønderskov

Hvad siger andre browsere? Der er forskel og jeg synes selv Google Chrome (baserede) fx Bave Browser fungerer bedre. (MacBook MacOS 13.4.1)
--
Niels

Hans Henrik Hansen

Den 19.08.2023 kl. 17.46 skrev Niels P Sønderskov:

> Hvad siger andre browsere? Der er forskel og jeg synes selv Google Chrome (baserede) fx Bave Browser fungerer bedre. (MacBook MacOS 13.4.1)

Jeg tror ikke, browseren gør nogen forskel - men det er svært at (nå at)
undersøge, da der trods alt kun går et lille minut, før forbindelsen
igen 'spiller'.

Ydermere konstaterede jeg for lidt siden (da jeg som det første ville
se, om der var respons her), at Thunderbird en kort tid meldte: "Ingen
forbindelse til serveren", for så at igen virke helt normalt.

En anden spøjs observation er, at jeg på denne computer (M1) ikke kan
tilgå min netbank (Nordea) via Safari, idet jeg ikke kan 'åbne' MitID!

Men hvis jeg fx. bruger Chrome, er der ingen problemer - og jeg kan
iøvrigt også (i Safari) bruge MitID ifm. andre tjenester ('borger.dk' fx).

På min 'gamle' iMac er der så til gengæld ingen problemer med netbanken
i Safari...what a wonderful world! :)

Michael Corfitsen

Hans Henrik Hansen <h2v...@gmail.com> wrote:

Du kunne prøve at spørge på macnyt.dk/forum

--
mvh
Michael C.

Hans Henrik Hansen

Den 20.08.2023 kl. 13.26 skrev Michael Corfitsen:
> Hans Henrik Hansen <h2v...@gmail.com> wrote:
>
> Du kunne prøve at spørge på macnyt.dk/forum

Tak for forslag - hermed forsøgt.