Macbook Air M1

Lyrik

Efter halvandet år svigtede WiFi og Ethernet totalt!

jens

Pico

Den 13-10-2022 kl. 08:57 skrev Lyrik:
> Efter halvandet år svigtede WiFi og Ethernet totalt!
>
> jens
Det er din kones, ikke?
Selvom det er Mac og de skriver 1 års garanti gælder købeloven så der
SKAL være 2 års garanti.
Har du prøvet at udnytte det?
--
MVH
Pico

Jørgen Nielsen

torsdag, 13-10-2022, Pico skrev:

> Det er din kones, ikke?
> Selvom det er Mac og de skriver 1 års garanti gælder købeloven så der
> SKAL være 2 års garanti.

Ifølge købeloven er der 2 års reklamationsret, det er ikke det samme
som garanti, men reklamationsretten er vel også værd at prøve.

Der er forskel på garanti og reklamationsret.
<https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/garanti/?rn=22814>

.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Computersalg har lovet at den bliver repareret. Den er pakket og bliver
indsendt i morgen. Det er en relevant reklamation når maskinen ikke kan
gå på nettet.
En Mac som ikke kan gå på nettet, kan ikke engang få lov at installere
styresystem. Men det er chokerende at den intet kan efter 1,5 år.
det kan man ikke opleve med Windows maskiner.
De bedste hilsener til dig fra
jens

Lyrik

>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Reklamationsretten blev accepteret i dette tilfælde.

Hilsen
jens

Lyrik

Den 13-10-2022 kl. 08:57 skrev Lyrik:
> Efter halvandet år svigtede WiFi og Ethernet totalt!
>
> jens
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
og
De sender den retur med uforrettet sag og proklamerer: Her hos os er der
intet i vejen! Vi er gået over til at mistænke dit eget WiFi!

Min kommentar: Den har tidligere brugt den samme WiFi uden problemer! Så
beskyldningen er forkert!
At den skulle virke upåklageligt hos reparatøren er mistænkeligt.Mon
ikke det er fordi han er i risikozonen for at miste penge?
Han er under stærk mistanke!
Er der nogen råd til hvad jeg kan gøre?

jens

Thomas Corell

Virker det heller ikke, hvis du tilslutter med netværks-kabel ? Evt. med
et nyt/andet kabel.

Prøve at tilslutte et andet wifi (for at fejlsøge/teste), f.eks en
bekendt, eller åbn/del wifi fra en smart-phone, og se om det virker.

Ellers ville jeg prøve at slette wifi-indstillinger på Mac, og tilslutte
den på ny, til dit wifi.

Genstarte dit accesspoint/router.

Til at starte med...

--
If you can't improve the silence, be silent

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tak for din intersse. Jeg har købt netværkskabel til over 300 kroner fra
router til USB-A og fra USB A til USB-c. Det virker ikke. Sletning af
instillinger har jeg prøvet indtil huden blev slidt af knoerne.
Nu har jeg ikke fået den tilbage endnu, men den er på vej.

jeg er begyndt at mistænke "Kext" indstillinger og funktioner, siden
reparatøren ikke kan finde ud af noget. Men jeg skal have den igen først.
Som sidste mulighed er der kommet en Linux der kan installeres på M1.
Det siges at den kan ophøje Mac'ens basis egenskaber. §;o)

Apple har flyttet "Kext" frunktioner over til "Extensions " funktioner.
Noget kan have gået galt der?

Noget er gået galt. nu skal vi bare finde ud af hvor?

jens

Robert Piil

Prøv at lave en helt ny frisk bruger på maskinen.

Hvis du har en Timemachine backup af maskinen, ville jeg gøre det på en helt frisk maskine.

Lyrik

Tak. nu virker den. §:o)

jens