Kan ikke åbne www.dr.dk

Hans Houmøller

Jeg kan pludselig ikke tilgå www.dr.dk på min (lidt ældre) iMac.
Alle andre sider kan jeg godt åbne.

Jeg får fejlmeddelelsen, at den pågældende side ikke er sikker.
Hvad kan en løsning være?

Thomas Corell

Kunne lyds som, at nogle lokale certifikater, på din PC er udløbet.

Ved ikke lige hvordan man opdaterer Mac's. Men på FreeBSD (som svjh ikke
er så langt fra hvad, der kører under overfladen på Mac's), ville jeg
kontrollere pakken 'ca_root_ns'.

Måske den hedder noget andet i dit 'univers'.

--
Hvis du er i tvivl, er du ikke i tvivl

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

At kravet om "Security" ikke længere kan honoreres af din gamle browser.
jens

Hans Houmøller

Tak for svar.

Jeg har droppet Safari til at åbne DR, men lykkedes i stedet at kunne gøre det med Chrome.

Pico

Godt det lykkedes for dig. Jeg var for noget siden ude for at en af
firmaets Mac ikke ville vise nogle bestemte sider, blandt andet BT, men
godt Ekstrabladet. Den ville heller ikke hente post fra serveren.
Det tog flere dage at finde fejlen, jeg kunne jo ikke stå i forretningen
hele tiden, det viste sig så at en eller anden havde installeret Avira
(tror jeg nok det hedder) og aktiveret VPN. Da jeg slog det fra kørte
det som det skulle.
Problemet var at jeg ikke kunne se at VPN kørte.
Så VPN kan muligvis også drille.

--
MVH
Pico

Jesper Ørsted

Du skal have nyt rodcertifikat, hent https://letsencrypt.org/certs/isrgrootx1.pem
dobbeltklik på det for at installere det i Hovednøglering, dobbeltklik så på det installerede
certifikat, klik på trekanten for Godkend og vælg ved brug af dette certifikat Godkend Altid.

Jesper Ørsted