Jesper Ørsted <
she...@hotmail.com> wrote:
> Esben <
es...@nospamget2net.dk> wrote:
>
> > Er der nogen der har et bud eller link til bedste fremgangsmåde ved
> > installation af 10.7 på en maskine hvor man ønsker at kunne returnere
> > til 10.6 senere, hvis 10.7 viser sig ikke at være sagen på maskinen? Den
> > er lidt langsom til det, men hende der skal bruge den er klart én der
> > vil finde sig fint til rette med det.
> >
> > vh esben :-)
> >
> >
dbar...@udeladget2net.dk
> > udelad udelad
>
> Det er allerbedst hvis du køre med Time Machine backup og det ikke er så
> længe siden du kørte 10.6, at at backuppen er slettet. Så omformatere du
> din interne harddisk (nødvendigt for at slette Lion Recovery partition)
> og reinstallere 10.6 fra Time Machine backup.
>
> Ellers skal du have fat i en ekstern harddisk af passende størrelse. Så
> bruger du f.eks. Carbon Copy Cloner til at lave en fuldstændig kopi af
> din interne HD på den.
> Så omformaterer du den interne HD, reinstallerer 10.6 og importere din
> hjemmemappe fra den eksterne harddisk med Overførselsassistent.
> Der kan være programmer, der er installeret i operativsystemet, som så
> ikke længere virker og derfor skal reinstalleres.
ændrede filer osv. Hun kommer nok bare til at "leve med" Lion så.