Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

10.7 installation - reversibilitet ønskes

3 views
Skip to first unread message

Esben

unread,
May 29, 2012, 5:34:14 AM5/29/12
to
Er der nogen der har et bud eller link til bedste fremgangsmåde ved
installation af 10.7 på en maskine hvor man ønsker at kunne returnere
til 10.6 senere, hvis 10.7 viser sig ikke at være sagen på maskinen? Den
er lidt langsom til det, men hende der skal bruge den er klart én der
vil finde sig fint til rette med det.

vh esben :-)

dbar...@udeladget2net.dk
udelad udelad

Jesper Ørsted

unread,
May 29, 2012, 6:02:09 AM5/29/12
to
Det er allerbedst hvis du køre med Time Machine backup og det ikke er så
længe siden du kørte 10.6, at at backuppen er slettet. Så omformatere du
din interne harddisk (nødvendigt for at slette Lion Recovery partition)
og reinstallere 10.6 fra Time Machine backup.

Ellers skal du have fat i en ekstern harddisk af passende størrelse. Så
bruger du f.eks. Carbon Copy Cloner til at lave en fuldstændig kopi af
din interne HD på den.
Så omformaterer du den interne HD, reinstallerer 10.6 og importere din
hjemmemappe fra den eksterne harddisk med Overførselsassistent.
Der kan være programmer, der er installeret i operativsystemet, som så
ikke længere virker og derfor skal reinstalleres.
--
Jesper
*********************************************
Der er ingen stemmer i stemmefiskeri på
Den anatolske højslette - Arne Rud

Esben

unread,
May 30, 2012, 8:41:17 AM5/30/12
to
Jesper Ørsted <she...@hotmail.com> wrote:

> Esben <es...@nospamget2net.dk> wrote:
>
> > Er der nogen der har et bud eller link til bedste fremgangsmåde ved
> > installation af 10.7 på en maskine hvor man ønsker at kunne returnere
> > til 10.6 senere, hvis 10.7 viser sig ikke at være sagen på maskinen? Den
> > er lidt langsom til det, men hende der skal bruge den er klart én der
> > vil finde sig fint til rette med det.
> >
> > vh esben :-)
> >
> > dbar...@udeladget2net.dk
> > udelad udelad
>
> Det er allerbedst hvis du køre med Time Machine backup og det ikke er så
> længe siden du kørte 10.6, at at backuppen er slettet. Så omformatere du
> din interne harddisk (nødvendigt for at slette Lion Recovery partition)
> og reinstallere 10.6 fra Time Machine backup.
>
> Ellers skal du have fat i en ekstern harddisk af passende størrelse. Så
> bruger du f.eks. Carbon Copy Cloner til at lave en fuldstændig kopi af
> din interne HD på den.
> Så omformaterer du den interne HD, reinstallerer 10.6 og importere din
> hjemmemappe fra den eksterne harddisk med Overførselsassistent.
> Der kan være programmer, der er installeret i operativsystemet, som så
> ikke længere virker og derfor skal reinstalleres.

OK, så bare der er gået lidt tid, bliver det håbløst at holde styr på
ændrede filer osv. Hun kommer nok bare til at "leve med" Lion så.
0 new messages