Safari - lyd stopper i utide!

Hans Henrik Hansen

Jeg synes, at jeg før har spurgt herom - men kan ikke genfinde det(?):

Når jeg ser DR tv i Safari, stopper lyden efter ca. 2 minutter!?
Så kan jeg afbryde/genetablere kontakten til dr.dk - men to minutter
senere frosvinder lyden igen! :(

Forklaring/forslag??

--
med venlig hilsen,
Hans

Niels P Sønderskov

torsdag den 15. juli 2021 kl. 23.13.09 UTC+2 skrev Hans Henrik Hansen:
> [...]
>
> Når jeg ser DR tv i Safari, stopper lyden efter ca. 2 minutter!?
> Så kan jeg afbryde/genetablere kontakten til dr.dk - men to minutter

TV2 har mange problemer med Safari og råder til at bruge Google Chrome i stedet.
Det gør jeg så også til DRTV.

Niels P Sønderskov

Hans Henrik Hansen

OK - mit konkrete problem er altså DR; men jeg bruger heller ikke
fumktionen ('DR Live tv') til meget andet end Deadline. Næste gang
forsøger jeg med Google! :)

Niels P Sønderskov

mandag den 19. juli 2021 kl. 14.24.30 UTC+2 skrev Hans Henrik Hansen:

> OK - mit konkrete problem er altså DR;

Det kunne jeg også læse, men begge er former for streaming, og mit udgangspunkt i TV2 skyldes kun, at jeg lige har haft gang i en klage over dem, så jeg har set lidt på deres 'gode råd'.
Generelt kan det måske anbefales at bruge deres apps i stedet for browser. Alle ser ud til at være flinkere til at udvikle på mobile platforme, fordi de fleste bruger den slags nu.

--
Niels P Sønderskov

Hans Henrik Hansen

Niels P Sønderskov <npso...@gmail.com> wrote:

Ja, men det sidste kan jeg jo ikke praktisere på _computeren_, som jeg
normalt foretrækker at bruge pga. 27"-skærmen! :)

IMen min kone bruger DRs tv-app en del, og så vidt jeg kan se, får den
ind iemmel også nogle 'nykker', så det er påkrævet at
fjerne/geninstallere den!?

Hans Henrik Hansen

Hans Henrik Hansen <h2vh...@webspeed.dk> wrote:

> OK - mit konkrete problem er altså DR; men jeg bruger heller ikke
> fumktionen ('DR Live tv') til meget andet end Deadline. Næste gang
> forsøger jeg med Google! :)

Det har jeg nu gjort (i Chrome), og det fungerede upåklageligt - både
som live og som genafspilning.

(I morgen må jeg fror god ordesn skyld gentaege eksperimentet i Safari).

Hans Henrik Hansen

Hans Henrik Hansen <h2vh...@webspeed.dk> wrote:

> (I morgen må jeg fror god ordesn skyld gentaege eksperimentet i Safari).

Det blev så først i dag!

Jeg prøvede med en DR2-udsemdelse fra i går (21//) aftes:

1. Safari (version 13.1.2): Lyd forsvinder efter ca. 1 minut.

2. Chrome (version 92.0.4515.107): Afspiller 5 - 10 sekunder...og
starter forfra...Afspiller 5 - 10 sekunder...og starter forfra...etc.,
alstså ubrugeligt!

(Samme forløb om jeg starter rfa begyndelsen eller et andet sted
undervejs).

3. Firefox (version 89.0): Afspiller perfeft fra start til slut (ca. en
time).

Niels P Sønderskov

Firefox har også virket fint for mig.

Niels P Sønderskov

Hans Henrik Hansen

Niels P Sønderskov <npso...@gmail.com> wrote:

> Firefox har også virket fint for mig.

Så må vi vel hellere satse på dét!? ;)

Jeg har dog lige set 'Deadline' vha. Chrome - og det virkede (denne
gang) også upåklageligt.

Alt i alt noget besynderligt og svært 'forståeligt'.

Søren Steinmetz

Firefox har i mange år været min foretrukne browser, både på Mac,
Windows og Linux, simpelthen grundet højere stabilitet og "cimpliance"
med web standarderne :)

Søren