"mailto"

Hans Henrik Hansen

Hvordan (pokker) går det til, at linket her:

http://hansogoline.dk/netv/mailto.html

opretter en mail-formular med uønsket/misvisende bcc/afsenderadresse??

--
med venlig hilsen, Hans

Hans Henrik Hansen

Den 30.03.2022 kl. 10.56 skrev Hans Henrik Hansen:
> Hvordan (pokker) går det til, at linket her:
>
> http://hansogoline.dk/netv/mailto.html
>
> opretter en mail-formular med uønsket/misvisende bcc/afsenderadresse??

Sorry: Blev sendt til forkert gruppe! :(

Thomas Corell

Hans Henrik Hansen wrote:
> Hvordan (pokker) går det til, at linket her:
>
> http://hansogoline.dk/netv/mailto.html
>
> opretter en mail-formular med uønsket/misvisende bcc/afsenderadresse??

Kig på kildekoden, eller det link der vises, når du *holder* musen over
linket:
<a
href="mailto:h2...@webspeed.dk?cc=h2v...@gmail.com&subject=HansogOline">Webmaster</a>

Den vil (under normale forhold) åbne dit default mailprogram, og starte
på en email til h2...@webspeed.dk, med Cc til h2v...@gmail.com og
Subject/emne "HansogOline".

Du kan formodentlig finde en RFC, som beskriver, at sådan skal det
virke.

--
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.
- W. C. Fields

Hans Henrik Hansen

Thomas Corell <0hghlec...@dum.dk> wrote:
> Den vil (under normale forhold) åbne dit default mailprogram, og starte
> på en email til h2...@webspeed.dk, med Cc til h2v...@gmail.com og
> Subject/emne "HansogOline".

Ja, men problemet var, at der også stod noget uønsket/ukurant ved 'bcc'
samt ved 'Fra' (afsender), når jeg tjekkede funktionen på egen computer!

Da jeg stadig har en ældre iMac kørende, tjekkede jeg det for sjovs
skyld også på den - og til min overraskelse så mail-formularen her lidt
anderledes ud, hvilket altså viste sig at skyldes forskelle i valgte
'indstillinger'

Thomas Corell

Hans Henrik Hansen wrote:
> Thomas Corell <0hghlec...@dum.dk> wrote:

(Ville have været rart, hvis du ikke havde klippet linket væk, så vi ved
hvad vi taler om)

> Ja, men problemet var, at der også stod noget uønsket/ukurant ved 'bcc'
> samt ved 'Fra' (afsender), når jeg tjekkede funktionen på egen computer!

Intet på den side, eller det link du bragte, vil ændre på afsender eller
Bcc. Det er således noget lokalt på din computer du skal finde.

> [...]
> skyld også på den - og til min overraskelse så mail-formularen her lidt
> anderledes ud, hvilket altså viste sig at skyldes forskelle i valgte

Mail "formularen", er ikke fra hjemmesiden, men noget der startes lokalt
på din enhed/computer/tablet/telefon.

Når du klikker på linket svarer det til "start en ny email og forudfyld
To/Cc/Subject med det der står i linket". Er andre felter forudfyldt,
skyldes det lokal konfiguration på din enhed.

--
If you can solve your problem, then what is the need of worrying?
If you cannot solve it, then what is the use of worrying?

Hans Henrik Hansen

> [...]

> To/Cc/Subject med det der står i linket". Er andre felter forudfyldt,
> skyldes det lokal konfiguration på din enhed.

Netop!:

Når man aktiverer linkket, kan man faktisk også se, at mail-ikonet på
dock'en vågner op til dåd! :)

'Problemet' er nu for mit vedkommende forstået/løst - så thermed ak for
hurtig/kyndig bistand!

Hans Henrik Hansen

Den 01.04.2022 kl. 11.14 skrev Hans Henrik Hansen:
> - så thermed ak for
> hurtig/kyndig bistand!

Ja, ak og ve...sådan kan man jo også udtrykke sig, når det skal gå lidt
hurtigt! :)

Thomas Corell

Hans Henrik Hansen wrote:

> Ja, ak og ve...sådan kan man jo også udtrykke sig, når det skal gå lidt
> hurtigt! :)

Jeg forstod hvad du mente; selv tak og go' weekend.

--
Sometimes the best you can do for yourself,
is to help someone else in need