panik?

Hans Henrik Hansen

Jeg oplever ret ofte, at jeg må logge ind (igen), når jeg vækker
computeren (iMac (24-inch, M1, 2021)) fra dvale.

Fejlrapporten starter således:

"panic(cpu 0 caller 0xfffffe002f788618): Sleep transition timed out
after 35 seconds while calling power state change callbacks. Suspected
bundle: com.apple.iokit.IOUSBMassStorageDriver. Thread 0x1b847.
Debugger message: panic…."

Har andre lignende oplevelser?

--
med venlig hilsen, Hans

Michael Corfitsen

Måske kunne du prøve på <macnyt.dk/forum/>

Michael C.

Thomas Corell

Eller kaste hele fejlmeddelelsen i en søgemaskine. Det gav relativt
hurtigt denne side, så man kan komme lidt tættere på årsagen:
https://support.apple.com/guide/mac-help/if-your-mac-sleeps-or-wakes-unexpectedly-mchlp2995/mac

Andre sider foreslår at se efter ikke "ejected"
drev/netværkstilslutninger.

--
Follow them who seeks the truth,
but beware of those who claim to have found it

Hans Henrik Hansen

Thomas Corell <0hghlec...@dum.dk> wrote:

> [...]
> ectedly-mchlp2995/mac
>
> Andre sider foreslår at se efter ikke "ejected"

Tak for gode råd.

Jeg har nogle 'ikke ejcted drev' (bla. til Time Machine) - men dem
kobler jeg ikke fra, hver gang jeg sætter maskinen på standby...så
hellere leve med, at den ind imellem 'dør'! :)