Nu må jeg opleve, at PB-en har problemer med at få sin skærm igang.
Maskinen starter, men skærmen fobliver sort. Igår kom den op at køre. I
dag vil den ikke. Skærmen dur altså, men computeren finder den måske
ikke.
Med ekstern skærm er der ingen problemer. Men nu er jeg i sommerhus og
har ikke den eksterne skærm med.
Jeg har et firewirekabel og kan starte PB-en fra MB-en og se hele
indholdet. Jeg har kørt diskværktøj på PB-en fra MB-en.
Er der noget, jeg herfra kan gå ind og rette i PB-ens indstillinger for
at rette å forholdet?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/
det lyder som en hardware fejl .. defekt backlight eller inverterboard
..
/thomas
OK, Forklar venligst "backlight" og "inverterboard".
Jeg har febrilsk trykket på tastaturets taster vedr. skærmindstilling
uden resultat.
(Uden forbindelse med dette) kan det ske, når jeg rør computeren, at
skæmbilledet dukker op i et kort glimt.
Jeg tænker på, om jeg via firewireforbindelsen kan komme fra MB-en ind i
PB-ens systemindstillinger og evt. have glæde af at 0-stille skærmens
indstillinger.
Jeg prøver lige det her spørgsmål igen.
> Thomas von Hassel <tho...@elements.dk> wrote:
>
> > Ove Steen Smidt <oss...@tdcadsl.dk> wrote:
> >
> > > Selvom jeg primært bruger min MacBook Pro, har jeg stadig brug for min
> > > PowerBook G4, hvor visse programmer ligger.
> > >
> > > Nu må jeg opleve, at PB-en har problemer med at få sin skærm igang.
> > > Maskinen starter, men skærmen fobliver sort. Igår kom den op at køre. I
> > > dag vil den ikke. Skærmen dur altså, men computeren finder den måske
> > > ikke.
> > >
> > > Med ekstern skærm er der ingen problemer. Men nu er jeg i sommerhus og
> > > har ikke den eksterne skærm med.
> > >
> > > Jeg har et firewirekabel og kan starte PB-en fra MB-en og se hele
> > > indholdet. Jeg har kørt diskværktøj på PB-en fra MB-en.
> > >
> > > Er der noget, jeg herfra kan gå ind og rette i PB-ens indstillinger for
> > > at rette å forholdet?
> >
> > det lyder som en hardware fejl .. defekt backlight eller inverterboard
> > ..
> >
> > /thomas
>
> OK, Forklar venligst "backlight" og "inverterboard".
backligt er den lyskilde der sidder i skærmen .. inverterboard et det
elektrink der styrer det.
>
> Jeg har febrilsk trykket på tastaturets taster vedr. skærmindstilling
> uden resultat.
>
> (Uden forbindelse med dette) kan det ske, når jeg rør computeren, at
> skæmbilledet dukker op i et kort glimt.
>
> Jeg tænker på, om jeg via firewireforbindelsen kan komme fra MB-en ind i
> PB-ens systemindstillinger og evt. have glæde af at 0-stille skærmens
> indstillinger.
Nej .. det kan du ikke
/thomas