Google Группы больше не поддерживают новые публикации и подписки в сети Usenet. Опубликованный ранее контент останется доступен.

Ikke Privat ?

33 просмотра
Перейти к первому непрочитанному сообщению

Pico

не прочитано,
7 окт. 2021 г., 08:18:2507.10.2021
En af datterens iMac er begyndt at opføre sig mærkeligt.
Når man prøver at gå på nettet med den kommer der en besked:

Din forbindelse er ikke privat.
Brugere med ondsindede hensigter kan forsøge at stjæle dine oplysninger
fra "www.adresse" (f.eks. adgangskoder, beskeder eller kreditkort) Få
flere oplysninger.
NET::ERR_CERT_DATA_INVALID

Derefter er der mulighed for "Genindlæs" eller "Avanceret"

Når jeg prøver at finde ud af hvad det skyldes når jeg frem til at det
er et certifikat der er udløbet, det skulle ellers gælde til midten af 2022.

Der er få hjemmesider man godt kan tilgå, f.eks. Ekstrabladet, men ikke
min der ikke er noget særligt.
Jeg har prøvet at slå alt sikkerhed fra og så får man muligheden for
under avanceret alligevel at tilgå min hjemmeside.

Er der nogen der har en anelse om hvad der kan "redde" den?
--
MVH
Pico

Jørgen Nielsen

не прочитано,
7 окт. 2021 г., 08:36:2707.10.2021
torsdag, 07-10-2021, Pico skrev:
> Der er få hjemmesider man godt kan tilgå, f.eks. Ekstrabladet, men ikke min
> der ikke er noget særligt.

Ingen problemer med din homepage, med Win10 og Firefox.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Pico

не прочитано,
7 окт. 2021 г., 08:54:4007.10.2021
Den 07-10-2021 kl. 14:36 skrev Jørgen Nielsen:

> Ingen problemer med din homepage, med Win10 og Firefox.

Nej det er jeg godt klar over, det er kun på den ene iMac i en af
datterens forretninger. Jeg har åbenbart ikke forklaret mig godt nok.
Det gælder langt de fleste hjemmesider den kommer med den besked.
I øvrigt tak for at du prøvede.

--
MVH
Pico

Robert Piil

не прочитано,
8 окт. 2021 г., 09:41:0008.10.2021
1) tjek at maskinens ur går korrekt
2) Prøv at cleare browserens cache.

Jeg går udfra fejlene kun er i Safari, og ikke hvis du prøver i Chrome
eller Firefox?

--
Robert Piil

Pico

не прочитано,
8 окт. 2021 г., 09:52:2408.10.2021
Jeg har kontrolleret uret går korrekt. Jeg har ikke clearet cachen,
hvordan gør man det?
Det er både Safari og Chrome, Firefox kan ikke starte, kommer med en
fejl om forkert nedlukning, prøv igen osv. Det hjælper ikke og maskinen
har været genstartet flere gange ?

--
MVH
Pico

Robert Piil

не прочитано,
8 окт. 2021 г., 10:38:4508.10.2021
https://support.apple.com/da-dk/guide/safari/sfri47acf5d6/mac
(For safari - Du må selv google for chrome).

...men det hjælper nok ikke når det er i flere browsere.
Man kan også prøve at slette certifikaterne i hovednøgleringen (cmd -
mellemrum - "hovednøglering" ) Så vil jeg formode den henter
certifikatet igen.

Har du prøvet at geninstallere firefox? HVis problemer vedbliver kunne
det godt lyde som om maskinen på en eller anden måde er blevet syg.

/Robert

Pico

не прочитано,
8 окт. 2021 г., 12:23:1608.10.2021
Nu står maskinen i en af forretningerne, men jeg vil da prøve at slette
certifikatet for den kommer med certifikat fejl. Jeg kan nok ikke komme
til den før i næste uge.

--
MVH
Pico

Pico

не прочитано,
9 окт. 2021 г., 08:43:1709.10.2021
Den 08-10-2021 kl. 16:38 skrev Robert Piil:
Jeg var ovre i butikken i dag og rode med maskinen. Jeg slettede
certifikaterne, det hjalp ikke. På et tidspunkt opdagede jeg at der var
installeret et antivirus program, Avira med free Vpn, det slettede jeg
så og installerede AVG free og lod den gennemgå maskinen. AVG fandt 3 -
4 kritisable forhold, dem lod jeg den så rette og efterfølgende virkede
internettet normalt. Jeg kunne da godt forestille mig at Vpn var skyld i
miseren.
Tak for hjælpen.
Ib

--