macOS opdatering

Hans Henrik Hansen

Jeg har netop opdateret til 'Ventura 13.0.1'.

Det gik ret smertefrit (ved faktisk ikke, hvad opdateringen indebærer?),
men jeg synes, at selve 'forløbet virker noget uoverskueligt:

Computeren genstartes og der vises sort skærm med hvidt æble i midten -
nedenunder vises en 'progress bar' ('fremskridts-stang'), som 'skrider
frem' i ret ujævnt tempo, hvorpå skærmen atter sortner...og hele
'forestillingen' gentages 4-5 gange. Der vises aldrig forventet,
restrende tidsforbrug - hvilket tidligere har været tilfældet.

Kort sagt synes jeg, men føler sig lidt 'lost' under hele forløbet! :(

Er jeg for negativ? ;)

--
med venlig hilsen, Hans

Niels P Sønderskov

torsdag den 10. november 2022 kl. 14.04.50 UTC+1 skrev Hans Henrik Hansen:
> [...]
> 'forestillingen' gentages 4-5 gange. Der vises aldrig forventet,
> restrende tidsforbrug - hvilket tidligere har været tilfældet.

Således ansporet foretog jeg samme opdatering, og jeg ser for hvert trin en anslået tid.
Du kan altid slå op hvad opdateringen nærmere går ud på, før du foretager den, men generelt er der tale om fejlretninger. Denne gang ser det ud til, at de har fået rettet en fejl, der resulterer i, at jeg konstant under browsing fik besked om, at min internetforbindelse var afbrudt. Hurtigt herefter, at den var genetableret. Der har også været en del tilfælde, hvor afviklingen af forskellige apps gik i stå (badebolde). Ser også ud til at være rettet.

--
Niels P Sønderskov

Hans Henrik Hansen

Niels P Sønderskov <npso...@gmail.com> wrote:

[...]

Tak for svar.

Det er første gang jeg oplever, at der ikke vises estimerede
'rest-tider' og (for mig) overraskende, at _du_ har fået dem vist - det
vil jeg være opmærksom på, næste gang det bliver aktuelt.

Jeg ved godt, at man kan læse en beskrivelse af ændringerne, men de
forekommer normalt skrevet på en måde, der ikke siger mig ret meget! ;)

Jeg kan iøvrigt ikke forestille mig - næsten uanset hvad der måtte stå -
at jeg ville fravælge en opdatering, hvilket vel i praksis ville
indebære fravalg af samtlige følgende?

Jeg har i perioder oplevet ret hyppige tilfælde af 'vuggedød':
Computeren standser, mens den er på standby, og ved genopstart meldes om
'kernel panic'; på det senere (før gårsdagens opdatering) er dette
imidlertid forekommet noget sjældnere.