SSD - levetid?

Hans Henrik Hansen

På 'Ingeniøren's debatside udfolder der sig p.t. en (side)debat om
egenskaber for diverse typer af SSD, se fx. her:

https://ing.dk/blog/sletning-gendannelse-smser-251626#comment-1043917 '

Jeg har for nogle måneder siden erhvervet en 'M1' med SSD - man kan ikke
udfra 'systemdata' afgøre, om den bruger den ene eller den anden af de
omtalte typer 'arkitektur'!

Er her nogen, der kender mere til emnet?

--
med venlig hilsen,
Hans

Jesper Ørsted

En moderne SSD kan klare ekstreme mængder swapping før den giver op. Det har vist sig mest at være X86 programmer der swapper på M1 mac. I de tests jeg har set på nettet skal hukommelsen faktisk presses virkeligt meget før M1 begynder at swappe, den udnytter hukommelsen ekstremt effektivt.
Jesper

Hans Henrik Hansen

Super - tak for (beroligende) info...som jeg først ser nu, da jeg åbner
MacSOUP på min 'gamle' iMac:

Jeg har åbenbart (endnu?) ikke vænnet til Thunderbird, som jeg flere
gange har kigget i - uden at spotte dit svar.

Pico

Thunderbird skal da automatisk hente nye meddelelser og vise antal hvor
mange nye der er ud for gruppen, altså hvis du har sat den til at
kontrollere for nye meddelelser.

--
MVH
Pico

Hans Henrik Hansen

Den 21.11.2021 kl. 12.37 skrev Pico:

> Thunderbird skal da automatisk hente nye meddelelser og vise antal hvor
> mange nye der er ud for gruppen, altså hvis du har sat den til at
> kontrollere for nye meddelelser.

Måske har jeg ikke gjort dét? De _vises_ i hvert tilfælde ikke uden videre:

https://imgur.com/a/hWimqAo

??

Pico

Gå ind i den news hvor du henter og klik på serverindstillingen
(Kontoindstillingen). Der kan du hakke af at den skal hentes ved opstart
og på et givent tidsinterval.

--
MVH
Pico

Hans Henrik Hansen

Den 21.11.2021 kl. 23.01 skrev Pico:

> Gå ind i den news hvor du henter og klik på serverindstillingen
> (Kontoindstillingen). Der kan du hakke af at den skal hentes ved opstart
> og på et givent tidsinterval.

Tak - er nu gjort!