Dock på anden skærm

Henrik Münster

Jeg har sat et 24" Apple Display til min iMac. Nogen gange kommer jeg
til at trykke på nogle knapper uden at være opmærksom, og så flytter
Dock over på den ekstra skærm. Jeg kan simpelthen ikke finde en let måde
at få Dock tilbage på skærmen på min iMac. Hvordan i alverden gør man?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Jens Kristian Soegaard

Hej,

> [...]
> Dock over på den ekstra skærm. Jeg kan simpelthen ikke finde en let måde
> at få Dock tilbage på skærmen på min iMac. Hvordan i alverden gør man?

Det er så let, at det nærmest er blevet svært!

Tricket er at du skal have fokus (arbejde i) på et vindue på den skærm,
der har docken. Så trykker du på et vindue på den skærm, du gerne vil
flytte docken til - og fører musepilen helt ned i bunden af skærmen, som
om du gerne ville trykke på docken. Så flytter docken sig derhen!

je...@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Henrik Münster

Jens Kristian Soegaard <je...@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> flytte docken til - og fører musepilen helt ned i bunden af skærmen, som
> om du gerne ville trykke på docken. Så flytter docken sig derhen!

Tusind tak. Ja, det er da simpelt. Jeg har ledt i Systemindstillinger og
alt muligt. De kunne nu godt skrive, hvordan man gør, med store, røde,
blinkende bogstaver. Det er jo noget, man sagtens kan komme til at gøre
ved et uheld. Man vil skifte til den anden skærm og klikker derfor i et
vindue. Derefter kører man automatisk musepilen ned for at få den af
vejen. Det må være det, der er sket for mig.

steffen...@gmail.com

Super... Dette har også irriteret mig grænseløst. Jeg har gået ind i system indstillinger hver gang og flyttet docken rundt.

Findes der en metode, så man kan låse docken til kun at være på den ene skærm?

Jens Kristian Soegaard

Hej,

> Findes der en metode, så man kan låse docken til kun at være på den ene skærm?

Ja, der er en metode - men om du kan lide den er et andet spørgsmål :-)

Hvis du åbner System Preferences, vælger Mission Control - og så fjerner
fluebenet i "Displays have seperate Spaces" - så bliver din dock, hvor
den er.

Det gør dog også, at du fx kun får 1 menubar istedet for 2.

Tor Einar Samdahl

On Wed, 14 Oct 2015 10:56:18 +0200, <Jens Kristian Soegaard> wrote:
> [...]
> den er.
>
> Det gør dog også, at du fx kun får 1 menubar istedet for 2.

Evt. flytter docken til venstresiden eller høyresiden (som et fornuftig
menneske) ;)

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Jens Kristian Soegaard

Hej,

> Evt. flytter docken til venstresiden eller høyresiden (som et fornuftig
> menneske) ;)

Den mulighed er der selvfølgelig også :-)