Slippe af med tvungen MSN-startside..!?

MSS

Hej folkens

Jeg fik forleden en ny harddisk, og har installeret alle mine
programmer på ny. Da jeg skulle til at bruge min explorer, var
startsiden angivet til MSN. "Fint nok -jeg laver den bare om til
Google som jeg plejer" tænkte jeg. Men nej: uanset hvor mange gange
jeg har angivet Google til startside, ryger jeg stadig ind på
http://dk.msn.com/..!

I indstillinger står der følgende under startside:
http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome

Hvad kan jeg gøre for at få Google som startside igen?

På forhånd tak :-)

Mvh
MSS

MSS

P.S: Det er IE6 og Windows XP.

Ivan V. Klattrup

MSS skrev:

>Hvad kan jeg gøre for at få Google som startside igen?

lyder som et antivira / antispyware problem, så hvis du anvender den
slags, så kig i indstillingerne for det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

MSS

Hej igen. Jeg har nu udskiftet min Firewall (Zonealarm) med Comodo
Firewall, og alt virker nu som det skal :-)
Zonealarm blokerede opdatering af stort set alle programmer, og
virkede i det hele taget meget dårligt...

Mvh
MSS

Niels Riis Ebbesen

MSS wrote:

> Hvad kan jeg gøre for at få Google som startside igen?
>
> På forhånd tak :-)

Du har fået en virus der hedder "windows" på din maskine, der er kun en
ting at gøre, slet harddisken og installer Linux...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Hans

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Du har fået en virus der hedder "windows" på din maskine, der er kun
> en ting at gøre, slet harddisken og installer Linux...

Suk.. Hvor er du efterhånden træls at høre på. Sæt dog en ny plade på.

Hans

jens peter

On Wed, 10 Oct 2007 20:46:05 +0200, "Hans" <nos...@kvik.org.invalid>
wrote:

Helt enig, og hvordan er det lige man sletter en harddisk?
Linux må vær hård ved hardwaren.

Henning Præstegaard

jens peter wrote:

> Helt enig, og hvordan er det lige man sletter en harddisk?
> Linux må vær hård ved hardwaren.

Helt klart. Har flere gange oplevet at en harddisk er gået død efter
en linux installation. Har til gengæld aldrig haft en harddisk der er
gået død ved en Windows.

mvh
Henning

Vidal

Henning Præstegaard skrev:

> Helt klart. Har flere gange oplevet at en harddisk er gået død efter
> en linux installation. Har til gengæld aldrig haft en harddisk der er
> gået død ved en Windows.

Jeg har nok installeret Linux på 50 forskellige computere
og har aldrig oplevet fejl på HD efterfølgende. Så mon
ikke det er en myte, du giver udtryk for.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Henning Præstegaard

Vidal wrote:

> Jeg har nok installeret Linux på 50 forskellige computere
> og har aldrig oplevet fejl på HD efterfølgende. Så mon
> ikke det er en myte, du giver udtryk for.

Myte, hvordan? Du må undskylde at jeg her blot giver ud af egne
erfaringer. Her ved mig er scoren 3 stk døde harddiske med linux
0 med windows.

Men jeg vedgår forbrydelsen. At sige noget grimt om linux og noget
pænt om windows.

Jeg kender godt loven:

Når noget går galt med en windows maskine, uanset hvor uforsigtig
og tåbeligt man har opført sig er det _altid_ Microsoft's skyld.

Når noget går galt med en linux maskine, uanset hvor forsigtig man
har været er det _altid_ brugeres fejl.

mvh
Henning

Kim Ludvigsen

Den 14-10-07 00.50 skrev Henning Præstegaard følgende:

> Myte, hvordan? Du må undskylde at jeg her blot giver ud af egne
> erfaringer. Her ved mig er scoren 3 stk døde harddiske med linux
> 0 med windows.

Du skal lade være med at forsøge at installere Linux med en hammer.

> Men jeg vedgår forbrydelsen. At sige noget grimt om linux og noget
> pænt om windows.

Det er ikke en forbrydelse i sig selv. Problemet i denne sammenhæng er,
at hverken Windows, Linux eller andre styresystemer ødelægger
harddisken. Du kan dog vist risikere, at nogle styresystemer er mere
følsomme end andre og derfor opdager fejl på harddisken tidligere end
andre styresystemer.

FUT: news:dk.edb.hardware.drev hvor debat om harddiske hører hjemme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Vidal

Henning Præstegaard skrev:

> Myte, hvordan? Du må undskylde at jeg her blot giver ud af egne
> erfaringer. Her ved mig er scoren 3 stk døde harddiske med linux
> 0 med windows.

Helt i orden

> [...]
> og tåbeligt man har opført sig er det _altid_ Microsoft's skyld.
>
> Når noget går galt med en linux maskine, uanset hvor forsigtig man

Hehe, nej det er ikke det. Jeg bruger ikke selv Linux.

Jeg har blot aldrig oplevet harddiskfejl i forbindelse
med installering af Linux og det har jeg foretaget på
rigtigt mange ældre IBM-maskiner, som oftest med Maxtor
og Seagate harddiske. Måske kan de holde til mere. :-)

John

"Henning Præstegaard" <onkelh...@not.vallid> skrev i en meddelelse

> Har flere gange oplevet at en harddisk er gået død efter
> en linux installation.

Lyder uhyre morsomt og ganske ejendommeligt. Måske er der nisser på spil..

Problemet kan muligvis løses med en tur med fx Boot and Nuke, eller Eraser:
http://www.majorgeeks.com/download4221.html

eller TestDisk:
http://www.majorgeeks.com/download4803.html

Det ku' da være forsøget værd :)

John

Kent Oldhøj

"Henning Præstegaard" <onkelh...@not.vallid> wrote in news:470eb0f1$0
$15898$edfa...@dtext01.news.tele.dk:

> Helt klart. Har flere gange oplevet at en harddisk er gået død efter
> en linux installation.

Lyder mere som en fejl 40.

--
essport.dk