Pinterest har overtaget min søgemaskine

Herluf Holdt, 3140

Gennem et års tid har jeg kigget på diverse billeder fra hele verden,
som Pinterest via email foreslog mig.

Det har jeg da hygget mig meget med. Jeg har da også gemt nogle
"Pins", men jeg husker ikke at jeg har oprettet en 'user'. Nu ser det for
mig ud som om Pinterest har overtaget min søgemaskine Google.
Hvis jeg fx vil billedsøge efter en bestemt motorfærge, kommer der
en overvældende række billeder frem, som er fuldstændig rippet for
oplysninger.

Hvordan slipper jeg af med Pinterest?
Hvordan får jeg min normale Google tilbage?

--
Venlig hilsen
Herluf Holdt

John_N_H

Den 25-08-2017 kl. 07:59 skrev Herluf Holdt, 3140:

> Hvordan slipper jeg af med Pinterest?
> Hvordan får jeg min normale Google tilbage?

Du må ind i din browsers indstillinger.
Her kan du vælge en standard søgemaskine, som i dit tilfælde
selvfølgelig skal være Google.
John N. H. ;-)

Anders Wegge Keller

På Fri, 25 Aug 2017 07:59:57 +0200
"Herluf Holdt, 3140" <herlufho...@privat.dk> skrev:

> Hvis jeg fx vil billedsøge efter en bestemt motorfærge, kommer der
> en overvældende række billeder frem, som er fuldstændig rippet for
> oplysninger.

Google gemmer de søgeresultater du reagerer på, eksempelvis pinterest, og
præsenterer mere der ligner næste gang du søger. Eller, som det nok er here,
opfanger ad andre veje at du har brugt en del tid på sitet.

> Hvordan slipper jeg af med Pinterest?
> Hvordan får jeg min normale Google tilbage?

Den nemmeste måde at slippe af med pinterest under billedsøgninger er at
tilføje -pinterest.com til søgelinien. For mig lykkedes det ret hurtigt at
få 10-øren til at falde.

--
//Wegge

Herluf Holdt, 3140

"Anders Wegge Keller" skrev:

> Den nemmeste måde at slippe af med pinterest under billedsøgninger er at
> tilføje -pinterest.com til søgelinien. For mig lykkedes det ret hurtigt at
> få 10-øren til at falde.

Tak. Det vil jeg prøve. Jeg har foreløbig også lagt Pinterest-mail under
uønsket post.

--
Herluf