Webshop med aut. indmeldelse

Søren B

Hej, jeg håber der stadig er liv i gruppen :-)

Jeg vil gerne lave et website og tilknytte en webshop hvor man kan
udfylde indmeldelseformular og betale med div. betalings muligheder i
én arbejdsgang.
Kan man lave medlemsregister i samme arbejdsgang ville det være
perfekt. Det drejer sig om en forening.
Og kender I evt. et regnskabsprogram der er simpelt og indeholder en
medlemregistrering?

Websitet bliver registreret hos One.com og der er mulighed for webshop
der. Sitet er der ikke de store problemer med og heller ikke
webshoppen, men resten er jeg i tvivl om.

Kim Ludvigsen

Den 11/11/2018 kl. 12.45 skrev Søren B:
> Hej, jeg håber der stadig er liv i gruppen :-)

Åbenbart ikke ret meget. Siden der ikke er andre, der har svaret, så lad
mig prøve.

> [...]
> arbejdsgang.
> Kan man lave medlemsregister i samme arbejdsgang ville det være perfekt.

Det burde være muligt, så brugeren først udfylder dine formularfelter
med de personlige oplysninger på dit websted - du gemmer oplysningerne i
dit medlemsregister og sender så brugeren videre til betalingstjenesten.

> Og kender I evt. et regnskabsprogram der er simpelt og indeholder en
> medlemregistrering?

Desværre ikke. Det kan laves som en database sammen med
medlemsoplysningerne, men der skal kodes (omend det ikke er voldsomt
langhåret).

> Websitet bliver registreret hos One.com og der er mulighed for webshop
> der. Sitet er der ikke de store problemer med og heller ikke webshoppen,
> men resten er jeg i tvivl om.

Dine muligheder for medlemsregister, betaling og regnskabsprogram
afhænger helt af hvad dit webhotel tilbyder.

Men måske det er overkill med en betalingsløsning på webhotellet. Hvis
det er en lille forening, kan I vel lige så godt lade medlemmerne betale
via bankoverførsel eller Mobilepay, der begge er gratis. Det kræver så
noget manuelt arbejde med indtastning, når medlemmerne betaler.

Fordelen ved en betalingsløsning på webhotellet er, at betalingen kan
registreres automatisk i medlemsregistret - men det kræver nok noget
kodning. Så spørgsmålet er vel, hvor stor foreningen er - hvor mange
ressourcer og penge I vil bruge på en automatisering i stedet for at
benytte den gammeldags metode til håndtering af medlemmer og deres
betalinger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen