DMIs nye hjemmeside

Martin Larsen

DMIs nye hjemmeside er under al kritik. Den er rodet, uoverskuelig,
mangler meningsfulde farver og giver slet ikke noget overblik over
vejret i den kommende tide. Tabeller er sværere at aflæse end grafer.

De bliver sablet ned på Trustpilot:
https://dk.trustpilot.com/review/www.dmi.dk

Jeg blev så træt af det at jeg har hygget mig et par dage med at bringe
den gamle femdøgnsudsigt tilbage: https://bedrevejr.dk

Indtil videre viser siden byvejret, men jeg pønser på også at bringe
verdensvejr og borgervejr tilbage.

--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk

David Eriksen

Jan Hansen

Godt initiativ. Kommer nedbørs-radaren også tilbage?
<https://web.archive.org/web/20181123151017/https://www.dmi.dk/vejr/maalinger/radar-nedboer/>
Selvom man kan se hele Danmark på
<https://www.svt.se/vader/sok/?q=helsingborg>
er det ikke så tydeligt som på den originale.

--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give

Kim Ludvigsen

Den 14/02/2019 kl. 23.43 skrev Martin Larsen:
> DMIs nye hjemmeside er under al kritik. Den er rodet, uoverskuelig,
> mangler meningsfulde farver og giver slet ikke noget overblik over
> vejret i den kommende tide. Tabeller er sværere at aflæse end grafer.

Din kritik svarer meget til den, jeg gav dem, da siden var i beta. Der
er mange flere data i den nye, men det giver ikke overblik for de
kommende dage.

> Jeg blev så træt af det at jeg har hygget mig et par dage med at bringe
> den gamle femdøgnsudsigt tilbage: https://bedrevejr.dk

Smukt, tak!

Du risikerer ikke at rende ind i problemer med at bruge deres data?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Martin Larsen

Den 15/02/2019 kl. 06.00 skrev Kim Ludvigsen:

> Du risikerer ikke at rende ind i problemer med at bruge deres data?

Det tror jeg ikke. De skriver:

Betingelser for brug af Byvejr

Du må gerne anvende 2-døgns- og 3 til 9-døgnsudsigten i DMI's Byvejr og
Arrangementsvejr på din egen hjemmeside under følgende forudsætninger:

- DMI kan ikke assistere med teknisk opsætning.

- DMI er ikke ansvarlig for, at grafikken er opdateret på din hjemmeside.

- Hver Byvejr-grafik på din hjemmeside skal være ledsaget af et link med
teksten: "Få opdaterede vejrudsigter på dmi.dk". Linket kan enten føre
til en regional vejrudsigt eller en Byvejrudsigt

- Du må ikke bruge indhold fra dmi.dk på sider med racistisk eller
pornografisk indhold.

- Du må ikke ændre grafikken eller dens indhold

- Du må ikke sælge indhold fra dmi.dk eller lade dine brugere betale for
at se grafikken

Martin Larsen

Den 14/02/2019 kl. 22.34 skrev Jan Hansen:

> Kommer nedbørs-radaren også tilbage?

Desværre ikke, den bliver ikke opdateret mere. Der er en på deres nye
side, men den må man næppe benytte. Den er er heller ikke så god som den
gamle.

Jan Hansen

15 Feb 2019 17:56:01 +0100 skrev Martin Larsen <martin+spam...@bigfoot.com>:

> Desværre ikke, den bliver ikke opdateret mere. Der er en på deres nye
> side, men den må man næppe benytte. Den er er heller ikke så god som den
> gamle.

Der må vel være en et sted, når du skriver det. Men jeg kan ikke finde den
ved at skrive radar i søgefeltet. Hvis jeg begynder at klikke mig rundt på
siderne for at finde den, han jeg formentlig brugt månedens internet kvote
på at hente bannerreklamer, længe inden der er gevinst.
Der er en brugbar radar på
<https://www.wetteronline.de/regenradar/daenemark?mode=interactive&wrm=7&wrx=56.13,9>
Den er godt nok også omringet af reklamer, men i det mindste kommer den
frem uden man skal klikke sig rundt, og man slipper for det klamme "Dig og
dine data" overlay. Et link til den skulle nok gøre bedrevejr.dk mere populær
end dmi.

Martin Larsen

Den 16/02/2019 kl. 08.58 skrev Jan Hansen:

> Et link til den skulle nok gøre bedrevejr.dk mere populær
> end dmi.

Tak for forslaget. Jeg er i gang med en opdatering der bl.a. linker til
andre gode vejrsider.

--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk

Jan Hansen

18 Feb 2019 13:10:25 +0100 skrev Martin Larsen <martin+spam...@bigfoot.com>:

> Jeg er i gang med en opdatering der bl.a. linker til
> andre gode vejrsider.

God idé. Så vidt jeg kan se på trustpilot, er jeg
ikke ene om at savne "vejret lige nu". Det findes på
<https://euweather.eu/>
i stort set reklamefri udgave.

Martin Larsen

Den 22/02/2019 kl. 13.56 skrev Jan Hansen:

> Det findes på <https://euweather.eu/>
> i stort set reklamefri udgave.

Tak for linket.