Hvordan får jeg fast bredde på et element?

Bertel Lund Hansen

Jeg har et kosmetisk problem som jeg har makket lidt med. Det
drejer sig om en (privat) side, men jeg har lagt en kopi her:

http://temp.lundhansen.dk/kalender.php
http://temp.lundhansen.dk/kalender.css

Problemet opstår når man bruger den højre knap ved måneden.
Feltet skifter bredde alt efter hvor langt månedsnavnet er. Hvis
man vil skifte f.eks. 4 måneder op, er det træls at man skal
flytte musen hver gang.

I kan selvfølgelig selv se koden, men jeg citerer udpluk her
alligevel:

HTML:
<input type='submit' name='month_minus' value=' &lt;&lt; '>
<input type='submit' name='month_plus' value=' &gt;&gt; '>
&nbsp; &nbsp;

CSS:
#year, #month, .selmonth { margin: 2px; }

input, select, .button { border-radius: 10px; }
input, .button {
padding: 5px;
font-family: "Comic Sans MS";
font-weight: bold;
}

p { display: inline; }

--
/Bertel

Krabsen

Den 17-04-2018 kl. 10:43 skrev Bertel Lund Hansen:
> [...]
> <input type='submit' name='month_minus' value=' &lt;&lt; '>
> <input type='submit' name='month_plus' value=' &gt;&gt; '>

Var det letteste ikke at sætte en fast width på den aktuelle TD?

Jan Hansen

Krabsen skrev:

> Var det letteste ikke at sætte en fast width på den aktuelle TD?

Jo, og så flytte
<input type='submit' name='month_plus' value=' &gt;&gt; '>
over i den næste td, så det ikke hopper frem og tilbage i enden af teksten.

--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give

Bertel Lund Hansen

Jan Hansen skrev:

> Jo, og så flytte
> <input type='submit' name='month_plus' value=' &gt;&gt; '>
> over i den næste td, så det ikke hopper frem og tilbage i enden af teksten.

Tak for de to ideer. De løste mit problem. Jeg gav de to knapper
hver sin td, og så fik månedsnavnet sin egen med fast bredde.

--
/Bertel