Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

Mobil og tilpasning

1 weergave
Naar het eerste ongelezen bericht

Bertel Lund Hansen

ongelezen,
31 aug 2019, 01:41:0531-08-2019
aan
Det med at sætte

initial-scale=1.0, user-scalable=yes'>

i headeren er både godt og skidt. Jeg har to sider med offentlige
billeder:

http://bertel.lundhansen.dk/billeder/historiske_billeder.php

http://bertel.lundhansen.dk/?page=billeder/snowpictures

Den første er ikke tilpasset. Den anden er når man altså har
klikket på et billede.

Den første version er gnidret, men kan zoomes efter ønske. Ved
den anden får billedet sin egen størrelse så det går langt ud
over mobilens sider, og det kan ikke mindskes så det passer til
vinduet.

Jeg kunne overveje at lave maksvisning på oversigtssiden med
frimærker og så brugerzoom ved billedvisning, men jeg kan faktisk
godt lide det overblik man får med mikrobilleder, og de kan jo
også zoomes hvis man vil.

Er det ikke bedst at lade zoomningen være op til brugeren?

--
/Bertel

Kim Ludvigsen

ongelezen,
31 aug 2019, 03:18:3931-08-2019
aan
Den 31/08/2019 kl. 07.41 skrev Bertel Lund Hansen:

> http://bertel.lundhansen.dk/billeder/historiske_billeder.php
>
> http://bertel.lundhansen.dk/?page=billeder/snowpictures
>
> Den første er ikke tilpasset. Den anden er når man altså har
> klikket på et billede.

Jeg kan ikke genskabe det her (på min PC med mobilvisning). Her er alle
billederne for store i den store størrelse. Dog tilpasses de historiske
billeder, hvis man klikker/trykker en ekstra gang, så kun billedet vises
- altså uden billedteksten.

> [...]
> frimærker og så brugerzoom ved billedvisning, men jeg kan faktisk
> godt lide det overblik man får med mikrobilleder, og de kan jo

Hos mig ser oversigtssiderne fine ud på begge eksempelsider. Prøv med
følgende for siderne med den store udgave af billederne:
#billede img {width:auto; max-width:100%; height:auto}

> Er det ikke bedst at lade zoomningen være op til brugeren?

Med meta-koden i headeren burde de altid kunne zoome, så du skal bare
sørge for, at deres første visning er så god som mulig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Dennis Munding

ongelezen,
31 aug 2019, 03:21:0431-08-2019
aan
Har du prøvet at sætte:

img {max-width:100%;} ?

Dennis Munding

Jan Hansen

ongelezen,
31 aug 2019, 07:26:5931-08-2019
aan
Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> den anden får billedet sin egen størrelse så det går langt ud
> over mobilens sider, og det kan ikke mindskes så det passer til

Hvorfor ikke lade brugeren selv bestemme, om billedet skal tilpasses
skærmbredden, eller vises i aktuel størrelse?
Det her skifter størrelse ved klik på billedet, og man kan stadig
(med lidt forsigtighed) zoome ind og ud med 2 fingre.
Valget gemmes i en cookie, så næste billede vises på samme måde.
http://www.sniper-pistol.com/swirp.php

--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give

Bertel Lund Hansen

ongelezen,
1 sep 2019, 06:30:1201-09-2019
aan
Kim Ludvigsen skrev:

> #billede img {width:auto; max-width:100%; height:auto}

Den har jeg brugt (på de private billeder), og det gjorde jo en
forskel. Senere vil jeg ordne de offentlige billeder også.

--
/Bertel
0 nieuwe berichten