Hvor fra hentes dette billede?

Kurt Hansen

Jeg leger med en template
https://w3layouts.com/preview/?l=/versed-education-category-bootstrap-responsive-web-template/

Om det bliver den jeg vil bruge ved jeg ikke, men jeg kigger på koderne
for at forstå responsivt design.

Mit problem er, at jeg ikke kan se hvor det lille billede af "hatten"
til venstre for "VERSED" kommer fra. Jeg har downloadet templaten og her
findes billedet ikke.

FYI: Templaten er gratis, hvis nogen skulle få lyst til at downloade den
til nærmere analyse.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Dennis Munding

Det er ikke et billede som sådan - det laves ved hjælp af en klasse
(class) i filen font-awesome.css

Font-awesome er et css plugin, som mange benytter sig af, da man kan
lave mange specielle ikoner via filen.

--
Med venlig hilsen

Dennis Munding

Kurt Hansen

Hvad er fidusen/formålet? Hvorfor ikke bare bringe et billede?

Dennis Munding

Kurt Hansen wrote:

https://w3layouts.com/preview/?l=/versed-education-category-bootstrap-responsive-web-template/

> Hvad er fidusen/formålet? Hvorfor ikke bare bringe et billede?

Formålet er (for mig) ret åbenlyst: At spare både båndbredde og plads
på serveren. :-)

Det er for det meste - måske endda altid - hurtigere at indlæse tekst
frem for grafiske elementer.
Og da css-filen alligevel indlæses, kan man jo lige så godt benytte sig
af de muligheder, css giver.
F.eks. at lave skygger på tekst/bokse frem for at lave en grafisk
skygge, som for det første fylder mere og for detandet låser den
designet fast til en bestemt størrelse.

--
Med venlig hilsen

Dennis Munding

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Krabsen

For at undgå at andre bare snupper billedet og dermed lukrerer gratis på
kunstnerens kreativitet? ;-)