kontakt til MariaDB via Dreamweaver

Knud Haugmark

Jeg har tidligere brugt Dreamweavers builder til SQL kommandoer, men nu kan jeg ikke få kontakt til databasen mere.(Unknown error). Jeg tror at one.com har blokeret for, at man kan tilgå databasen på denne måde.
Har nogen her erfaring med hvilke udbydere, der lader brugerne bruge DW til at lave SQL via opkobling til databasen?
På forhånd tak, hvis der ellers er nogen herinde længere...

Knud

Dennis Munding

Hej Knud,

Jeg har ingen erfaring med Dreamweaver, så mit svar skal tages som et
skud i tågen.

Sidder i skrivende stund og kigger på denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=oK4fLRcG2gE

Måske der er hjælp at hente der - bed især mærke i, at der skal sættes
flueben i "Testing" under "Site Setup. Han nævner, at det ikke var
noget, man skulle gøre i tidligere versioner - ved ikke, om det har
relevans for dig...?

Ellers håber jeg, at der kommer mere kvalificerede svar til dig. :-)

Dennis Munding

Krabsen

Ikke et svar - men nu skriver du 'tror'. Hvad med simpelthen at spørge
supporten hos one.com?

Umiddelbart vil jeg da tro, at webhotellet er ligeglad med hvad du
bruger til at forbinde til databasen, blot det sker med de rette
protokoller og adgangskoder.
Message has been deleted

Knud Haugmark

Tak for de to svar.
I fobindelsesloggen kan jeg se alle tabellerne på databasen listed op. Så der er altså hul igennem. Men når jeg vil ind og bygge et script eller lave et dataset, så får jeg denne fejlmeddelelse

der siger at jeg enten ikke har "MySQL module loaded" eller også kan jeg ikke har adgang til MySQL_(p) functions.

Det lyder som en setting på serveren, som jeg ikke kan lave om på, eller hvad?

Har spurgt one.com, der sender mig videre til en anden tekniker i en uendelighed. De er ikke klar over hvad der er galt. De tror selvfølgelig at det er mig.

Krabsen

En søgning på "MySQL module loaded" giver blandt andet dette:

https://community.adobe.com/t5/Dreamweaver/your-php-server-doesn-t-have-the-mysql-module-loaded/td-p/10451365

..måske kan det give et hint?