php mail smtp og UnoEuro...

Dennis Munding

Hej,

Jeg bruger UnoEuro (efter de overtog Surftown) og har nu erfaret, at
alle de kontaktformularer jeg har lavet på diverse websites ikke virker
mere, hvilket skyldes, at man skal sende mail via smtp.

Jeg har forsøgt at få assistance fra UE's support, men da jeg langt fra
er programmerings-ekspert, er jeg rendt panden mod en mur, fordi man
skal bruge eks. phpMailer, som installeres via Composer, som skal
installeres via SSH, hvilket kræver at man har en SSH-nøgle (hvilket
jeg har oprettet, men fatter hat af at bruge)...

Så kort sagt: Er her nogen, som har erfaring med ovenstående og som
evt. kan/vil guide mig...?

På forhånd tak for hjælpen.

Dennis Munding

Kim Ludvigsen

Den 21/11/2019 kl. 00.21 skrev Dennis Munding:

> Jeg bruger UnoEuro (efter de overtog Surftown) og har nu erfaret, at
> alle de kontaktformularer jeg har lavet på diverse websites ikke virker
> mere, hvilket skyldes, at man skal sende mail via smtp.

Har du tjekket, at de ikke virker? Da jeg blev flyttet, så jeg godt
meddelelsen om, at mail()-funktionen i php ikke længere ville virke, og
jeg ledte også efter en løsning.

Men mail-funktionen virker rent faktisk stadig helt fint. Af en eller
anden grund ryger mailene i mit tilfælde dog i et spamfilter hos Gmail -
de havner ikke engang i spammappen. Jeg plejer at lade Gmail hente mine
mails fra forskellige konti på mine domæner, og da jeg prøvede at tilgå
den pågældende mailkonto via webmail, kunne jeg se mailene.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Dennis Munding

Ja, det har jeg - og der er to svar til dit spørgsmål:
Det virker - og det virker ikke...

Forvirret?
Det var jeg også.

Forklaring:

Hvis jeg sætter "to" til eks. mail@mit-domæne.dk, så virker det ikke...
Sætter jeg derimod "to" til eks. mail@gmail/yahoo.com, så virker mail()
fint.

UnoEuro skriver i deres svar til mig, at hvis jeg vil sende mail fra
mit domæne, skal jeg benytte smtp, hvilket bare forvirrer mig endnu
mere, da mail() funktionen jo fint kan sende uden smtp...?!?

Kim Ludvigsen

Den 21/11/2019 kl. 00.55 skrev Dennis Munding:

> Det virker - og det virker ikke...

> [...]

Jeg bruger "en ud ad huset"-mail, så måske det er derfor, det virker hos
mig.

Jeg kan ikke oprette mail-adresser på andet end mit hoveddomæne hos
Unoeuro, så i stedet har jeg oprettet alle mine mailadresser hos mit
andet webhotel: Gigahost. Også for de domæner, hvor web-delen ligger hos
Unoeuro.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Dennis Munding

Hej Kim,

Ja, det virker glimrende med en "ud ad huset"-mail - også hos mig.

Men nu har jeg langt om længe opsporet problemet.
Det skyldtes ene og alene UnoEuro spam-filter.

En almindelig mail kategoriseres som en 3'er på deres skala - sender
jeg derimod en mail via eget domæne, bliver den kategoriseret som en
13+ og bliver dermed ikke lukket igennem.

Det der undrer mig er, at de uden tøven videresender til anden
mail-adresse (ud ad huset), hvis man slår videresendelse til...