Duplikering af kodeblok i PhP-fil

Kurt Hansen

http://danacord.dk/flat.txt er en PhP-fil fra en webshop.

Her vises modulet i shoppens kontrolpanel:
http://danacord.dk/forsendelse.jpg

Jeg vil gerne duplikere blokken med forsendelsesområde, så jeg kan have
to forskellige. Desværre har udvikleren ikke tid til at hjælpe.

Jeg aner intet om PhP. Er der nogen her der kan gennemskue hvilke linjer
jeg skal kopiere?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

scootergrisen

Måske du skulle starte med at opdatere osCommerce.
Også se om du kan gøre det du ønsker gennem hjemmesiden så du ikke skal
redigere i PHP-koden.

Krabsen

Den 31-01-2017 kl. 15:33 skrev scootergrisen:

> Måske du skulle starte med at opdatere osCommerce.

Enig. Alt andet ville være komplet pip.

Ved samme lejlighed kan han jo så kigge på siden www.danacordbutik.dk
generelt - f.eks. virker linket på 'Kontakt' ikke.

Kurt Hansen

> Måske du skulle starte med at opdatere osCommerce.

Webshoppen er Unique Free, som for få måneder siden blev opdateret, så
den kan køre på de nyeste PhP-versioner. Den er baseret på OsC RC 2.2a.

Jeg har gennem de seneste par år brugt ufatteligt mange timer på at lave
en ny webshop i et mere moderne system, men hver gang strander jeg på at
det vil koste det hvide ud af øjnene at få overført/konverteret vore
35.000 varer, så det er droppet.

> Også se om du kan gøre det du ønsker gennem hjemmesiden så du ikke skal
> redigere i PHP-koden.

Ikke forstået.

Kurt Hansen

Den 31/01/2017 kl. 17.56 skrev Krabsen:

> Enig. Alt andet ville være komplet pip.

> Ved samme lejlighed kan han jo så kigge på siden www.danacordbutik.dk
> generelt - f.eks. virker linket på 'Kontakt' ikke.

Det punkt vil jeg fjerne snarest. Jeg slettede contact_us.php fordi
nogen havde fundet ud at at misbruge den til udsendelse af spam.

Kurt Hansen

Tak for alle de gode råd og bemærkninger, men det blev jeg jo ikke meget
klogere af m.h.t. til duplikering af en kodeblok.

scootergrisen

Den 31-01-2017 kl. 18:51 skrev Kurt Hansen:

> Webshoppen er Unique Free, som for få måneder siden blev opdateret, så
> den kan køre på de nyeste PhP-versioner. Den er baseret på OsC RC 2.2a.

Hvorfor står der så v 1.40 i filen?

> Ikke forstået.

Start med og opdater til seneste version så kan vi se om det hjælper.

Kim Ludvigsen

Den 31-01-2017 kl. 20:39 skrev Kurt Hansen:

> Jeg vil gerne duplikere blokken med forsendelsesområde, så jeg kan have
> to forskellige. Desværre har udvikleren ikke tid til at hjælpe.

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår, hvad du vil. Dit billede viser
felter til indsættelse af data i en database. Det hjælper ikke, at du
duplikerer dem, hvis du ikke også har fået tilføjet flere felter i
databasen.

Sagt på en anden måde, det er ikke så meget et PHP-problem, du har.
Løsningen er nok, som de andre er inde på, at du gør det via
brugerfladen i dit commerse-CMS.

Spørgsmålet er så også, om der måske er en nemmere løsning end den, du
overvejer. Hvorfor vil du have du duplikere formularen? Måske der i
stedet blot skal tilføjes ekstra felter i databasen og et eller to
ekstra felter i formularen?

Du skriver i et andet indlæg, at du har opgivet at få konverteret til et
mere moderne system, fordi du har 35.000 varer. Antallet af varer bør
ikke have nogen betydning. Arbejdet med at overføre er stort set det
samme, uanset om der er 50 varer eller 35.000 varer. Det kan blot tage
lidt lidt (meget lidt) ekstra tid for computeren at konvertere data.
Kodningen vil sådan set være den samme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Krabsen

Formentlig fordi ingen mener at det er en god ide at lære dig at pille i
koden. :-)
Da du ikke har en anelse om eller forståelse for, at det ikke hjælper et
kvæk, fører det i bedste fald til noget rod, i værste fald til noget
forskrækkeligt rod..

Jan Hansen

Det er nok ikke nødvendigt at "duplikere blok", der skal bare rettes
et tal ifølge
<http://forums.oscommerce.com/topic/44062-how-do-i-add-a-new-shipping-zone/?p=1191614>

PS. Hvis ikke det hjælper på spammail at du har slettet "contact_us.php",
så er det filen "email.php", der står for at sende mail i virkeligheden.
Filen ligger 2 steder i den allernyeste nye udgave af oscommerce, hhv
includes/classes/ og admin/includes/classes/ . Mail bliver afsendt på linie
520 og 522.

--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give

Kurt Hansen

Den 01/02/2017 kl. 13.39 skrev Jan Hansen:

> Det er nok ikke nødvendigt at "duplikere blok", der skal bare rettes
> et tal ifølge
> <http://forums.oscommerce.com/topic/44062-how-do-i-add-a-new-shipping-zone/?p=1191614>

Du er altid seriøs, Jan. Det link løste mit problem.

Mange tak for hjælpen :-)