Fᅵlgende er skrevet af Miniemus:
> Jeg har en side hvor folk kan sende nogen oplysninger til mig via en
> formular.
>
> Den side de sᅵ kommer til har fᅵlgende asp-script:
>
...
> msg.From = request.form("mail")
> msg.FromName = request.form("navn")
Dvs du bruger din udbyders mailserver til at sende mail med din kundes
navn og email som afsender.
Er det smart?
...
> Fejl:
>
> The message was undeliverable. All servers failed to receive the message
greylisting bruges som spambekᅵmpning.
greylisting er at mailserveren, nᅵr den ser en ny kombination
(afsender,modtager,afsender-ip) siger
451 det er godt med dig, prᅵv senere.
451 betyder normalt, nᅵr modtagerens postkasse er fuld, eller ved et
andet midlertidigt problem.
En rigtig mailserver vil sende mailen igen senere, men zombier,
botnets, spammere kan ikke eller vil ikke bruge ressourcer pᅵ det, men
fortsᅵtter bare til nᅵste offer.
Nᅵste gang den rigtige mailserver prᅵver at sende mailen (men dog fᅵrst
efter f.ex. 3 minutter) har modtageren gemt
(afsender,modtager,afsender-ip) kombinationen, og mailen accepteres.
Kombinationen gemmes ofte i 60 dage, sᅵ post efter den fᅵrste
forsinkelse kommer igennem ved fᅵrste forsᅵg.
Der er flere muligheder for at lᅵse dit problem.
1: Du kan bruge din egen email som afsender, men sᅵ fᅵr du ikke
mailserveren til at kontrollere at afsendermailen tilhᅵrer et gyldigt
domᅵne, (det kan du sᅵ gᅵre pᅵ anden vis)
2: Du kan gemme tilmeldingerne i en database i stedet. (Med samme
adressevalitetsproblematik som ovenfor)
3: Du kan bruge en mailserver, der stoler pᅵ dig, og ikke bruger
greylisting pᅵ din afsender-ip.
Leif
--
Husk kᅵrelys bagpᅵ, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.