Hvordan laves < ved hver 50. karakter når man citerer ?

Jakob Munck

Jeg arbejder med en debat-tjeneste, hvor brugerne skal kunne citerer
hinandens indlæg, når de selv svarer - lige som man gør med normale emails.
For at det virker skal jeg bruge noget kode, der dels erstatter alle
linieskift med et "> " og dels brækker lange tekststykker op i mindre dele,
hvor der f.eks. for hver 50 karakterer indsættes den samme, altså "> ".

Koden der henter teksten fra tabelfeltet "body" og erstatter linieskift med
> ser sådan ud:

(Replace (rsInReplyTo("Body"), vbCrLf, vbCrLf + "> "))

Men den er ikke god, når der er tale om store tekststykker, for den
indsætter kun tegnet ved linieskift. Hvordan skal den ændres/udvides, så
den - ud over dette - indsætter dette tegn for hver 50. karakter?

v.h.
Jakob Munck

Rune Baess

> [...]
> indsætter kun tegnet ved linieskift. Hvordan skal den ændres/udvides, så
> den - ud over dette - indsætter dette tegn for hver 50. karakter?

Du kunne jo lave en funktion der først ombryder linier ved max 50
karakterer, og derpå indsætter ">"

Rune

Jakob Munck

> Du kunne jo lave en funktion der først ombryder linier ved max 50
> karakterer, og derpå indsætter ">"

Ja, den ser sådan ud:

<%
Function Chop(input, value)
Length = Len(input)
If Length > value Then
Break = Int(Length/value)
Rest = Length - Break*value
For a = 0 To Break-1
Chop = Chop & Mid(input, (a*value)+1, value) & "<br>"
Next
Chop = Chop & Mid(input, (Break*value)+1, Rest)
Else Chop = input
End If
End Function
%>

<%=Chop("Lang_streng_der_skal_deles", 50)%>

Men den har det problem, at den deler den tekst der skal citeres mit inde i
ordene. Den kode der skal bruges, skal dele tekststrengen i sidste mellemrum
før karakter nr. 50. Så ovenstående kode skal ændres, men hvordan?

v.h.
Jakob Munck

Jørn Andersen

On Fri, 7 Dec 2001 19:45:48 +0100, "Jakob Munck"
<jakob...@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Jakob,

> [...]
>ordene. Den kode der skal bruges, skal dele tekststrengen i sidste mellemrum
>før karakter nr. 50. Så ovenstående kode skal ændres, men hvordan?

Prøv noget i retning af nedenstående.
Funktionen "DelLinie" bruger funktionen "FindSpace" til at finde
mellemrum med.

<%
Function FindSpace(streng, value)
Dim intSpace, intSPaceEval
intSpace = 0
intSpaceEval = 1
Do While (intSpaceEval > 0 And intSpaceEval < value + 1)
intSpaceEval = InStr(intSpace + 1, streng, " ", 0)
If (intSpaceEval > 0) And (intSpaceEval < value + 1) Then
intSpace = intSpaceEval
End If
Loop
FindSpace = intSpace
End Function

Function DelLinie(input, value)
Length = Len(input)
Rest = input
RestL = Length
Output = ""
If Length > value Then
Do While RestL > value
sp = FindSpace(Rest, value)
Output = Output & "> " & Left(Rest, sp - 1) & "<br>" & vbcrlf
Rest = Mid(Rest, sp + 1)
RestL = Len(Rest)
Loop
DelLinie = Output & "> " & Rest
Else
DelLinie = input
End If
End Function

Response.Write DelLinie(streng, 50)
%>

Det ser ikke specielt kønt ud, så det kan sikkert sagtens optimeres en
del ...

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Jakob Munck

Det virker !

Hatten af for dig Jørn Andersen, du klarede problemerne endnu en gang. Godt
gået !

Mange hilsner og tak fra
Jakob Munck

Jakob Munck

Nu mangler jeg så bare at finde ud af, hvordan jeg får indlægst indholdet af
et recordsæt "rs7" i en tekststreng, for at det virker. Jeg skriver sådan:

streng = rs7("Body")

og det virker ikke. Men hvordan skal det så skrives?

v.h.
Jakob Munck

Jakob Munck

OK, jeg har fundet ud af det !