Forslag til forbedringer og nyt indhold

scootergrisen

Jeg vil (igen) hï¿œre om i har nogen gode forslag til nyt indhold og
forbedringer til : http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/

Ved godt CSS siderne er lidt skod i ï¿œjeblikket.

Vil ogsᅵ gerne hᅵre hvilke sider i syntes er gode og ting som fungere godt.

Skriv gerne ideer til hvordan jeg kan gï¿œre siderne bedre og ikke kun at de
er dᅵrlige, altsᅵ sᅵ jeg har en ide om hvad jeg skal ᅵndre for at gᅵre
siderne bedre.

Allan Vebel

scootergrisen skrev:

> Jeg vil (igen) hï¿œre om i har nogen gode forslag
> til nyt indhold og forbedringer

Fᅵlg med i webdesigngrupperne, sᅵ kommer det
helt af sig selv.

> Ved godt CSS siderne er lidt skod i ï¿œjeblikket.

Det er kun dig selv der har styr pᅵ det;o)

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

scootergrisen

> Fᅵlg med i webdesigngrupperne, sᅵ kommer det
> helt af sig selv.

Det gᅵr jeg ogsᅵ nᅵr jeg kan komme til det.

> Det er kun dig selv der har styr pᅵ det;o)

Jeg har bare skrevet nogen af de ting jeg syntes kunne vï¿œre spï¿œndende
men der er massere af ting jeg ikke har skrevet noget om.

John

Hej Gris

Jeg mᅵ sige din side har udviklet sig, siden du startede og er nu blevet
meget omfattende.
Nᅵr man laver en hjemmeside er det enten fordi man vil tjene kassen pᅵ
den, eller fordi man har en hobby. Din ligner mest det sidste, hatten af
for det (jeg hader reklamer).

En enkelt ting jeg overhovedet ikke ser, er Openoffice som jo er en
gratis lï¿œsning og et alternativ til MicroSoft Office.
Noget jeg ved der er brug for, er skabeloner til OpenOffice, der er
stort set ikke nogen af dem ude pᅵ nettet. Laves der seriᅵse! pakker af
den slags, vil jeg vᅵde pᅵ de rent faktisk kan sᅵlges.

Til gengï¿œld ser jeg links til for eksempel Internet Explorer download,
er der ikke en del af de links der er totalt malplaceret, hvis folk vil
have IE ved de sku godt hvor det anskaffes.

Din beskrivelse af programmet PhotoFiltre, er sᅵ mangelfuld at du mᅵske
hellere skulle fjerne den helt.

I stedet kunne du lave det sᅵ man bruger siden som en direkte
undervisning med alle elementer af det program du vil undervise i, altsᅵ
i alt hvad det kan. Sï¿œdan en undervisning, skal selvfï¿œlgelig laves med
screenshots, ikke af hele programmet, men kun den del der omtales lige
her og nu. Du kunne lave direkte eksempler pᅵ dette og mᅵske ligefrem
bruge et billede, fra den samling du nok har, som eksempel.

At sᅵ programmet The Gimp kan meget mere og er helt gratis, burde du
mï¿œske overveje din stilling til. Det er ganske vist et Linux program
oprindeligt, men findes ogsᅵ i en Windoze udgave, stadig gratis.
At lave det bedre er meget omfattende, lidt ligegyldigt bla bla, gï¿œr
bare at folk vil vï¿œk fra siden hurtigst muligt.

Nu er der jo tusindvis af sider med undervisning i HTML og de
forskellige aspekter af dette, men en enkelt ting er svï¿œr at finde,
nemlig undervisning i hvordan man anvender *.htc filer, eventuelt med
eksempler. Rent faktisk bruger jeg selv sï¿œdan en men uden egentlig at
forstᅵ hele indholdet.

For nogle ï¿œr siden havde jeg selv en side med undervisning i
gifanimation inklusive download af nogle programmer jeg selv lavede til
formï¿œlet, de sider var meget besï¿œgte og jeg havde meget sjov med det
arbejde samt dem der brugte siderne, men det er lidt yt nu om dage, sᅵ
jeg har slettet det.
Ligeledes startede jeg med opbygning at html-undervisning, men opgav
fordi der var sᅵ mange af den slags sider.

John

scootergrisen

> Hej Gris

Hej John

> Jeg må sige din side har udviklet sig, siden du startede og er nu blevet
> meget omfattende.

Ja jeg har det skrevet en del men det er massere det mangler endnu,
specielt CSS.

> Når man laver en hjemmeside er det enten fordi man vil tjene kassen på
> den, eller fordi man har en hobby. Din ligner mest det sidste, hatten af
> for det (jeg hader reklamer).

Jeg er heller ikke den store fan af reklamer.

> En enkelt ting jeg overhovedet ikke ser, er Openoffice som jo er en
> gratis løsning og et alternativ til MicroSoft Office.
> Noget jeg ved der er brug for, er skabeloner til OpenOffice, der er
> stort set ikke nogen af dem ude på nettet. Laves der seriøse! pakker af
> den slags, vil jeg væde på de rent faktisk kan sælges.

Jeg bruger ikke Openoffice så derfor ville jeg nok være rigtig dårlig
til at skrive noget om det.

> Til gengæld ser jeg links til for eksempel Internet Explorer download,
> er der ikke en del af de links der er totalt malplaceret, hvis folk vil
> have IE ved de sku godt hvor det anskaffes.

Tjo jeg har for nylig lavet de her små ikon øverst så man hurtigt kan
komme ind på bestemte sider, så tænkte jeg det kunne måske være smart at
man huske kunne komme ind på diverse browser download sider. Men jeg
syntes også selv lidt at det har været forkert at sætte dem der da det
nok er bedst kun at have links til sider på hjemmesiden der.
Så nu fjerner jeg dem.

> Din beskrivelse af programmet PhotoFiltre, er så mangelfuld at du måske
> hellere skulle fjerne den helt.

Ja der er ikke så meget endnu.
Men jeg har længe brugt PhotoFiltre og syntes det er rigtig godt så
ville gerne gøre noget reklame for det program.
Så tiløjer jeg mere lidt efter lidt.
Jeg har før tænkt at det kan være bedre at gemme sider der ikke er så
gode også lade være med at putte dem på hjemmesiden før det er bedre, og
jeg har også rodekasse menuen hvor jeg har haft sådan nogen sider.
Men så nogen gange har jeg bare lyst til at sige nu skal siderne ud og
vises også kan det godt være de ikke er så gode men så kan folk se dem
og de kan komme med kommentar og forslag til at gøre dem bedre og sådan.

> At så programmet The Gimp kan meget mere og er helt gratis, burde du
> måske overveje din stilling til. Det er ganske vist et Linux program
> oprindeligt, men findes også i en Windoze udgave, stadig gratis.

Jeg kender det godt men det er så langsomt og besværtligt i forhold til
PhotoFiltre hvis man bare ønsker at gøre noget simpelt som at tegne lidt
og klippe og ændre størrelse.
Opstartstiden på GIMP er meget lang og kedelig og vente på.
Jeg kunne da godt give link til det men jeg vil ikke skrive sådan meget
om det fordi jeg ikke bruger det til dagligt og derfor ikke egner mig
til at skrive om det program. Jeg syns PhotoFiltre er rigtig godt til
langt de fleste almindelige ting.

> Nu er der jo tusindvis af sider med undervisning i HTML...

Ja på engelsk er der rigtig mange men jeg syntes ikke der er så meget på
dansk som omhandler de nye ting som HTML5 som jeg blandt andet skriver
om. De fleste danske sider om HTML handler om før HTML5 hvilket er fint
nok men jeg kan godt lide og skrive om de nye spændende ting, derfor har
jeg heller ikke dækket det grundlæggende HTML endnu men kan da være det
kommer.
Syns bare det er mest spændende og skrive om de nye ting.

> ... og de
> forskellige aspekter af dette, men en enkelt ting er svær at finde,
> nemlig undervisning i hvordan man anvender *.htc filer, eventuelt med
> eksempler.

Jeg aner ikke noget om .htc filer.

> For nogle år siden havde jeg selv en side med undervisning i
> gifanimation inklusive download af nogle programmer jeg selv lavede til
> formålet, de sider var meget besøgte og jeg havde meget sjov med det
> arbejde samt dem der brugte siderne, men det er lidt yt nu om dage, så
> jeg har slettet det.

GIF animationer er da sjove, Der findes vist ikke nogen simplere/bedre
måde at vise en animation på en hjemmeside på.
Nu kan man jo også gøre det med PNG med flere farver og alpha kanal så
det kunne da være du kunne skrive noget om det ?
Selv ved jeg ikke så meget om det har bare set lidt på nettet og det ser
jo flot ud med 24-bit farver.

> Ligeledes startede jeg med opbygning at html-undervisning, men opgav
> fordi der var så mange af den slags sider.

Jeg syntes altså ikke der er så mange på dansk hvis du ellers skriv på
dansk.

I forhold til hvor mange danske hjemmesider der findes så syntes jeg det
er vildt så lidt hjemmesider om HTML på dansk der er.

scootergrisen

Nu har jeg fjerne de 5 smᅵ ikoner til browser download siderne ᅵverst.
Ogsᅵ har jeg sat 3 nye ind til Fuldskᅵrm API, Geolocation API og CSS
coloumn.

Sᅵ vil jeg hᅵre hvilke sider i syntes er gode pᅵ hjemmesiden for jeg vil
primᅵrt tilfᅵje flere smᅵ ikoner til de sider som folk mest besᅵger og
ogsᅵ de sider som jeg selv syntes er bedst og mest interessante.

Karl Erik Christensen

Du har vel skrevet om audio og video i et ï¿œrs tid nu, men hvis man sï¿œger
pᅵ Google efter "video pᅵ hjemmeside" findes dine sider ikke blandt de
fï¿œrste 5+ resultatsider.

Hvad er det vï¿œrd at skrive en masse om html, hvis folk ikke kan finde det?

Har du nogensinde hï¿œrt om SEO?

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk/karlerik/

scootergrisen

> Du har vel skrevet om audio og video i et års tid nu, men hvis man søger
> på Google efter "video på hjemmeside" findes dine sider ikke blandt de
> første 5+ resultatsider.
>
> Hvad er det værd at skrive en masse om html, hvis folk ikke kan finde det?
>
> Har du nogensinde hørt om SEO?
>
> Karl Erik.

Jo jeg har hørt om SEO men nu er det jo ikke mig der køre googles
hjemmeside så har ikke kontrol over hvad der vises når du søger efter
"video på hjemmeside".

Hvis du har nogen konkrete forslag til SEO forbedringer til mine sider
så kom gerne med dem. Jeg syntes da jeg har gjort meget.

Nu har jeg så også det i baghovedet at mange af de ting jeg skriver om
er meget nyt og kun virker i nogle få browsere så det tænker jeg også på
når ser at mine sider ikke dukker op i google søgninger. Så det tager
jeg ikke så tungt igen.

Karl Erik Christensen

Den 22-09-2012 15:43, scootergrisen skrev:
> Jo jeg har hï¿œrt om SEO men nu er det jo ikke mig der kï¿œre googles
> hjemmeside sᅵ har ikke kontrol over hvad der vises nᅵr du sᅵger efter
> "video pᅵ hjemmeside".

Hvem har sᅵ kontrol over det?

Google gï¿œr hvad du beder den om, bare du gï¿œr det rigtigt.

Hvad er 10.000 gode sider vï¿œrd, hvis ingen finder dem?

scootergrisen

> Hvem har sᅵ kontrol over det?
Dem der laver googles hjemmesider.

> Google gï¿œr hvad du beder den om, bare du gï¿œr det rigtigt.
Ej for sᅵ ville der nok vᅵre mange der sagde "vis mit link ᅵverst" og
det kan man jo ikke.

> Hvad er 10.000 gode sider vï¿œrd, hvis ingen finder dem?
Det rigtig men folk kan da ogsᅵ finde dem hvis de sᅵger noget mere
prᅵcist efter det jeg skriver om. "video pᅵ hjemmeside" er jo ret bredt.

Men igen hvis du har nogen konkrete forslag sᅵ kom med dem.

Karl Erik Christensen

Den 22-09-2012 17:01, scootergrisen skrev:
> Det rigtig men folk kan da ogsᅵ finde dem hvis de sᅵger noget mere
> prᅵcist efter det jeg skriver om. "video pᅵ hjemmeside" er jo ret bredt.

Du skal da gï¿œre dig tanker om hvad det er folk sï¿œger efter.
Du skal ikke forvente at de bruger de termer du synes de skal bruge.

Hvis nogen vil have video pᅵ deres hjemmeside, er det da typisk at de
sᅵger efter "video pᅵ hjemmeside" eller "hvordan video pᅵ hjemmeside".

Uden at reklamere for noget som helst, vil jeg rᅵde dig til at gᅵ pᅵ:
http://www.seonord.dk/workshops/aalborg

Her kan du downloade et pdf-skriv om SEO - det er ikke perfekt, men
giver dig nogle redskaber til at komme i gang med SEO af dine sider.

"Take it or leave it - it's up to you"

scootergrisen

> Her kan du downloade et pdf-skriv om SEO - det er ikke perfekt, men
> giver dig nogle redskaber til at komme i gang med SEO af dine sider.

Du får det til at lyder som om jeg ikke har gjort noget for det.

Hvis du har nogen kontrekte forslag så vil jeg da gerne høre dem.

Det hjælper ikke mig og sige "gør dine sider SEO".
Hvis du skulle hjælpe mig skulle du skrive præcist hvad det er som du
mener ville gøre det bedre.
For eksempel : Tilføjer en <title> på dine sider.

Det ligesom når nogen folk skriver at ens side er dårlig så kan jeg ikke
bruge det til noget hvis ikke de er mere præcise med hvad de mener er
dårligt og kommer med forslag til forbedringer.

Karl Erik Christensen

Den 22-09-2012 18:42, scootergrisen skrev:
> Hvis du skulle hjï¿œlpe mig skulle du skrive prï¿œcist hvad det er som du
> mener ville gï¿œre det bedre.

For 700kr./time fï¿œr du rigtig meget.

scootergrisen

> For 700kr./time fï¿œr du rigtig meget.

Jeg ï¿œnsker ikke at betale for forslag til forbedringer.

Edmund

Den 18-09-2012 12:30, scootergrisen skrev:

> Skriv gerne ideer til hvordan jeg kan gøre siderne bedre og ikke kun at
> de er dårlige, altså så jeg har en ide om hvad jeg skal ændre for at
> gøre siderne bedre.

En forside der starter med nyheder, er det ikke en fejl.

Det første man møder er PhotoFiltre ???

Og lidt længere nede skiver du noget om "syntaxhighlighteren" , det er
vel kun super nørder der ved hvad det er ?

--
Mvh Edmund

scootergrisen

> En forside der starter med nyheder, er det ikke en fejl.

Nej det med vilje.
Tidligere havde jeg http://localhost/htmlgrisen/introduktion.php som
forside men jeg syntes det er bedre med nyheder så man kan se hvad der
er sket på det sidst, ændringer, tilføjelser osv osv.

Men det fungere måske ikke så godt ?

> Det første man møder er PhotoFiltre ???

Ja jeg har skrevet lidt om det tegneprogram også er det så en nyhed.
Jeg skriver om de programmet jeg bruger og PhotoFiltre er et af dem jeg
bruger til at lave billeder til hjemmesiden.

Men det fungere måske heller ikke ?

> Og lidt længere nede skiver du noget om "syntaxhighlighteren" , det er
> vel kun super nørder der ved hvad det er ?

Ja men det er alt det jeg skriver om vel :O)

Nyheden om syntaxhighlighteren er en vigtig nyhed fordi det har
betydning for alt det kode jeg viser på hjemmesiden. Der har længe været
en irriterende fejl og nu fik jeg den endelig rettet så det var en god
nyhed.

Børge Jensen

scootergrisen wrote:

> Tidligere havde jeg http://localhost/htmlgrisen/introduktion.php
> som forside

Den var sjov. Har du er server hjemme på værelset? Der skal
vist lidt mere til for at andre kan komme på.

--
Børge Jensen

scootergrisen

> Den var sjov. Har du er server hjemme på værelset? Der skal
> vist lidt mere til for at andre kan komme på.

Skulle have været :
http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/introduktion.php

Rune Jensen

On 23 Sep., 18:03, scootergrisen <NEJ...@TILSPAM.DK> wrote:

> [...]
> forside men jeg syntes det er bedre med nyheder så man kan se hvad der
> er sket på det sidst, ændringer, tilføjelser osv osv.

Nyhederne på en blog skal have overskrifter, scootergris :)

Men det, du har. minder mere om en changelog, en side over ændringer
på siden, ikke det mest interessante for andet end dem, som besøger
din side ofte.

I stedet kunne du sætte generelle nyheder på.

Changelog kan du også køre ude i siden i en egen bjælke, så den ikke
er ligeså stor som hovedindholdet. Der er mange muligheder, hvis man
gerne vil gøre opmærksom på ændringer på siden.

MVH
Rune Jensen

scootergrisen

> [...]
> er ligeså stor som hovedindholdet. Der er mange muligheder, hvis man
> gerne vil gøre opmærksom på ændringer på siden.

Nu har jeg ændret det lidt så overskiften er datoen for nyheden og der
kun er en nyhed på forsiden også kan man se de gamle nyheder i
nyhedsarkivet.
Også har jeg også tilføjer RSS så man kan få et feed med nyheder.

Det var egentligt også mest meningen jeg skulle skrive om nye sider jeg
havde lavet om HTML, CSS osv på nyhedssiden men nu havde jeg også fundet
en vigtig fejl ved syntaxhighlighteren så derfor syntes jeg også det var
godt og skrive om den så folk der har oplevet fejl nu ved at det virker nu.

Er det bedre nu ?