Dårlig kodet menu struktur - måske

Erik Andersen

Jeg har Windows 7 med IE 9.
Klik på dette link:
http://cms.hundige-havn.dk/Default.aspx?alias=cms.hundige-havn.dk/hhh
Når der efterfølgende klikkes på Havnekontor skulle der fremkomme
undermenuer. Det sker ikke på min computer. På en af mine andre
computere med Windows XP fremkommer der undermenuer.
Er der andre som har Windows 7 med IE 9, som vil afprøve om der
fremkommer undermenuer? Måske er mine browserindstillinger forkerte,
selvom jeg ikke har problemer med andre hjemmesider.
På forhånd tak for hjælpen?

Philip Nunnegaard

Erik Andersen skrev:

> [...]
> fremkommer undermenuer? Måske er mine browserindstillinger forkerte,
> selvom jeg ikke har problemer med andre hjemmesider.

Jeg får heller ikke undermenuen frem i Internet Explorer 9 på Windows 7.
De tre andre browsere som jeg har ved hånden (Firefox, Google Chrome og
Opera) klarer det fint nok.

--
Philip

Birger Sørensen

Erik Andersen tastede følgende:
Ingen menu i WIN7 IE9.
I de andre browsere (kun testet IE kompatibilitet og FF), dropper en
menu ned ved hover.
Det gør IE9 heller ikke.

Firebug rapporterer 4 valideringsfejl - umiddelbart noget med at bruge
tabeller, hvor de ikke må være (indsat i <p> (linie 331 og 345)), et
Men de har vist ikke umiddlebart noget med menuerne at gøre...

Birger

http://skippersevent.dk

Philip Nunnegaard

Birger Sørensen skrev:

> [...]
> der er indsat i <span>(593), og en height på en tabel (681).
> Men de har vist ikke umiddlebart noget med menuerne at gøre...

Kan problemet ligge i det javascript som er brugt til dropdown-effekten?
Det er dog første gang jeg har oplevet problemet den vej. Andre gange
hvor jeg har set en side hvor der var problemer med en dropdown-menu
lavet med javascript, virkede det fint i IE, men ikke i de andre browsere.

--
Philip

Birger Sørensen

Philip Nunnegaard kom med følgende:
Det er da muligt.
Koden kommer vist fra et CMS, og er emm, mange ting - overskuelig er
ikke en af dem, hvorfor jeg ikke har gjort noget for at finde ud af
hvad der er galt.
I dag laver man vel ikke dropdown (eller popup eller springud) menuer
med js? Det kan jo gøres med CSS...

Philip Nunnegaard

Birger Sørensen skrev:

> Det er da muligt.
> Koden kommer vist fra et CMS, og er emm, mange ting - overskuelig er
> ikke en af dem, hvorfor jeg ikke har gjort noget for at finde ud af hvad
> der er galt.

Jeg opgav også hurtigt at gennemskue koden. Jeg bemærkede at den måtte
være lavet med javascript, fordi menuen blev hængende ½-1 sekund efter
musen var væk derfra. På min egen CSS-menu forsvinder dropdown'en med
det samme musen er væk.

Sådan foretrækker jeg også at det er. Jeg bliver irriteret over de der
del-på-facebook-knapper der er på mange hjemmesider, og hvor hele
del-boksen bliver hængende længe efter musen er væk. Til tider bliver
den hængende hen over teksten, indtil jeg igen fører musen ind i området.

Dette alene er grund nok til at jeg ikke vil eje sådan en ting på mine
hjemmesider.

> I dag laver man vel ikke dropdown (eller popup eller springud) menuer
> med js? Det kan jo gøres med CSS...

Det troede jeg egentlig også at folk var gået over til i dag. Det er jo
oven i købet 10 gange lettere at lave det på den måde.

--
Philip

Anders Wegge Keller

Philip Nunnegaard <nunne...@hitsurf.dk> writes:

> Det troede jeg egentlig også at folk var gået over til i dag. Det er
> jo oven i købet 10 gange lettere at lave det på den måde.

Hvis man vil have en eller anden effekt på, som slide-in, fade eller
noget andet af det de unge vil have, kommer man nok ikke udenom
javascript. Der er trods alt et begrænset antal muligheder, når det er
en ren css-stylet menu.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Birger Sørensen

Følgende er skrevet af Anders Wegge Keller:

> [...]
> noget andet af det de unge vil have, kommer man nok ikke udenom
> javascript. Der er trods alt et begrænset antal muligheder, når det er

Det har du da ret i.
Men bortset fra, at foldeud og klapsammen funktionaliteten er forsinket
i forhold til musen, kan jeg nu ikke se noget på den aktuelle side.
Hvilket selvfølgelig kan være fordi der er fejl i koden. FireBug
rapporterer dog ikke nogen..

Philip Nunnegaard

Anders Wegge Keller skrev:

> [...]
> noget andet af det de unge vil have, kommer man nok ikke udenom
> javascript. Der er trods alt et begrænset antal muligheder, når det er

Ja, der er jeg nok mere resultatorienteret. For mig er det ikke vigtigt,
hvor meget blink og blank der er. Det skal sgu bare virke. :-D

--
Philip

John

Philip Nunnegaard forklarede den 21-04-2012:

> Ja, der er jeg nok mere resultatorienteret. For
> mig er det ikke vigtigt, hvor meget blink og
> blank der er. Det skal sgu bare virke. :-D

og grunden til at det ikke virker skal nok findes
hos skaberen af siden/menuen:
http://nbnet.dk/webdesign/webdesignindex.htm

Check kildekode hos dette "banebrydende"
websnedkeri som de skriver.

Er normalt ikke for at hænge nogen ud, men pyha
da da

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Birger Sørensen

John kom med følgende:
Håber da at kunderne har noget indflydelse på deres egen side -
stavningen, f.eks. Måske skulle nbnet alliere sig med nogle
oversættere, der kan skrive/stave på dansk også...