Menu: folde ud eller hoppe til

Leif Neland

http://test.paradiss.dk

Venstremenuen er en træstruktur med en del niveauer.

For ikke at skulle reloade siden for hvert niveau man kravler op i
træet, har jeg lavet det således at klikker man på pilen ud for
menupunktet, folder menuen sig blot ud uden reload, mens hvis man
klikker på teksten, reloader siden og midten viser indhold for det
menuniveau.

Er det brugbart?

Prøv f.ex.
Lingeri -> Lingeri til hende -> Kjoler -> Netkjoler.
Både ved at trykke på pilene og ved at trykke på teksten.

Måske et timeout, så har man åbnet på pilen til Kjoler, uden at vælge
et underpunkt dertil, så vises indholdet af Kjoler efter 5 sekunder?

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Martin

On 13-12-2012 07:31, Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Måske et timeout, så har man åbnet på pilen til Kjoler, uden at vælge et
> underpunkt dertil, så vises indholdet af Kjoler efter 5 sekunder?

Jeg har efterhånden haft heatmaps <http://www.crazyegg.com/> på rigtig
mange sites, og de fortæller et ret tydeligt sprog - mennesker klikker
på tekster/billeder men ikke på ikoner.

Så hensigtsmæssigt nej det tror jeg ikke det er.

PS
Da jeg selv gik ind på sitet, der trykkede jeg ret meget på menu
teksterne, og kunne ikke forstå hvorfor siden reloade når nu du spurgte
om noget javascript. Så kiggede jeg i min konsol og kiggede for evt. en
javascript fejl - Så kiggede jeg din HTML/javascript kode igennem for at
finde ud af at man skulle trykke på ikonet...

Så nej tror ikke det er en funktion du behøver at gøre særlig meget ud
af, jeg ville nok lave en anden løsning eller sige der ikke kan ligge
produkter i hoved kategorierne, for de sider kan man ikke komme ind på
agtigt (har jeg faktisk sagt til en del kunder at de kunne vælge enten
det ene eller det andet, og ret mange har faktisk forståelse for at man
ikke kan have 2x klik kommandoer.

Du kunne evt. overveje mouseover for at folde menuen ud?