Hvad synes I om denne

brianhart...@gmail.com

Hej,

hvad synes I om http://www.kortklubben.sander-net.dk

MVH
Brian

scootergrisen

Ser fint ud. eller skulle jeg sige smukt. Hoho.
Personligt ville jeg lægge venstre og midterste kolonne sammen også
sætte nogle billeder på med jer der spiller kort osv.

Der er ikke så meget plads i den midterste kolonne til billeder så
blandt andet derfor bille jeg lægge det samme.

Også skal der vel være en kontakt side så folk kan komme i kontakt med
hinanden og dig der står for siden når noget skal rettes.

Brian Sander

Det er rigtigt. Har også tænkt på nogle fotos af medlemmerne, samt at midterkolonnen er for smal. Kontakt siden havde jeg ikke tænkt på. Tak for det.

scootergrisen

> Det er rigtigt. Har også tænkt på nogle fotos af medlemmerne, samt at midterkolonnen er for smal. Kontakt siden havde jeg ikke tænkt på. Tak for det.

Hvis i søger nye medlemmer ville det da være oplagt og skrive det på
hjemmesiden.

Også gøre det mere tydeligt hvor bogstaverne SMUK står for.

Måske et danmarkskort så man kan se hvor det er i spiller og vejviser
til dem der skal finde vej dertil.

Karl Erik Christensen

Den 11-04-2014 19:56, brianhart...@gmail.com skrev:
Den er fin :-)

Vil du ha ris eller ros?

Her er lidt ris:

width: 900px;
er fy-fy.
En smartphone eller måske endda en tablet, har ikke 900px på bredden, så
der skal scrolles på disse enheder.
Opgiv ikke i px, men i procent, så kommer du et stykke af vejen.

Ellers kan du helt overgive dig til responsive design.
Se bla. her hvordan:
http://dmwebdesign.dk/karlerik/test/responsive/

Du bør også bruge et serversprog, inden du får oprettet for mange sider.
Fordelen ved at bruge et serversprog som f.eks. PHP er, at du kan
inkludere (include) en masse kode som du genbruger - eks. head, menu og
footer.

Så-så, græd nu ikke. Hjælpen er nær :-)

Karl Erik.

Brian Sander

Hej Karl Erik,

Tak for det. Græder bestemt ikke, det er jo netop for at høre disse guldkorn, at jeg spørger.

Når jeg henter siden på en Samsung Galaxy S3 og en Iphone 4, kan den godt være der uden scroll. Jeg ved ikke, om det er fordi, at telefonerne selv tilpasser siden, men det giver jo god mening, at lave siden i procent i stedet for en fast bredde, det kan jeg godt se.

Mht. PHP, er det ret nyt for mig, men jeg kan bestemt godt se fordelen i det, så det må jeg vist læse lidt mere på. Man kan jo sige, at siderne er klar til det, idet der er lidt PHP på den, og de hedder .php:-)

Karl Erik Christensen

Oh boy - jeg var ret sikker på at det var .html sider jeg så.

Hvis man "skubber" browservinduet, forsvinder en del af siderne. Men
måske er omtalte smartphones så smarte, at de selv skalerer.
Men bliver teksten så ikke ret lille, så det er nødvendigt at zoome den?

Karl Erik.

Brian Sander

Ja, jeg tror, at mobiltelefonen selv skalerer, og jo, teksten bliver lille.

Jeg har forsøgt mig lidt med % på width i stedet, men kan kun få det til at fungere med fast bredde på højre og venstre kolonne og så fleksibel midterkolonne. Jeg må øve lidt mere.

Karl Erik Christensen

Den 12-04-2014 22:18, Brian Sander skrev:
> [...]
>
> Jeg har forsøgt mig lidt med % på width i stedet, men kan kun få det til at fungere med fast bredde på højre og venstre kolonne og så fleksibel midterkolonne. Jeg må øve lidt mere.

Du har en container, nu på 900px.
Hvis du f.eks. sætter den til 90% (margin: auto;).
Du har også en leftcol på 300px - det er jo 1/3, altså 33% (float: left;).
Så har du en rightcol på 150px, det er 1/6, altså 16.6% (float: right;).
Det der så bliver tilbage er 52%, til din midterkolonne.
Du kan lege lidt med padding - f.eks. 0.5%.
#container {
width: 90%;
margin: auto;
}
Så bliver leftcol:
#leftcol {
width: 299%;
padding: 0.5%;
float: left;
}

Samme princip med rightcol:
#rightcol {
width: 15.6%;
padding: 0.5%;
float: right;
}

Karl Erik.

Karl Erik Christensen

Den 13-04-2014 00:28, Karl Erik Christensen skrev:
> #leftcol {
> width: 299%;
> padding: 0.5%;
> float: left;
> }

Ja det var fandme ikke smart.
#leftcol {
width: 32%;
padding: 0.5%;
float: left;
}

Karl Erik.

Brian Sander

Super, tak. Jeg prøver.

Brian

Karl Erik Christensen

Den 13-04-2014 10:48, Brian Sander skrev:
> Super, tak. Jeg prøver.
>
> Brian

Ellers kan du se den her:
http://dmwebdesign.dk/karlerik/test/test.html

Prøv "harmonika" modellen - skubbe browservinduet. Intet forsvinder ud
af vinduet, fordi der er brugt procenter.

Karl Erik.

Brian Sander

Tak igen, det var dælme service. Så må jeg se at komme i gang:-)

/Brian