Ændringsresistent browser!

Hans Henrik Hansen

Denne morgen lavde jeg en (lille) ændring til en html-fil, som jeg derpå
uploadede til 'min' ftp server.

Ændringen kunne flux verificeres i Chrome og Firefox - men Safari er
hverken til at hugge eller stikke i!:

Jeg har 'ryddet historik', genstartet browseren osv. - men den viser
_stadig_ de oprindelige data! :(

Jeg har prøvet på iMac såvel som iPad - same deal!

Forslag?

--
med venlig hilsen,
Hans

Kim Ludvigsen

Den 01.02.2022 kl. 17.44 skrev Hans Henrik Hansen:

> Ændringen kunne flux verificeres i Chrome og Firefox - men Safari er
> hverken til at hugge eller stikke i!:
>
> Forslag?

Du skriver ikke, hvordan du opdaterer siderne, hvis du kun har brugt F5
eller genindlæsningsknappen i browseren, så prøv Ctrl+F5. Det skulle
meget gerne gennemtvinge en opdatering.

Nogle webservere kan også drille, men hvis det virker i Chrome og
Firefox, så burde det ikke være tilfældet her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Hans Henrik Hansen

Tak for tippet - det er nu lykkedes...jeg tror faktisk, det var
_tålmodighed_ + 'genindlæsningsknappen, der omsider gjorde udslaget;

(Ctrl +)F5 så umiddelbart ikke ud til at have større gennemslagskraft(?).

Mit problem plejer ganske rigtigt at skyldes 'langsom server': Udbyderen
varskor, at det kan tage op til *90 minutter* at få ændringer indlæst! :(

Henning

Så skift udbyder.

Jeg har før set steder hvor der var meget langt fra ftp-serveren til
http-serveren. og det kan i min optik ikke rigtig bruges til noget.

/Henning

Kim Ludvigsen

Problemet skyldes som regel, at webhotellet bruger et cache-værktøj. Det
er drønirriterende, når man udvikler hjemmesider og skal kontrollere
resultatet. Som regel kan man dog heldigvis slå den slags fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen