Primitiv hjemmeside

Kurt Hansen

Jeg skal lave en helt enkel hjemmeside, der indeholder luftfotos af en
landsby. Jeg forestiller mig en centreret og responsive side med en menu
med gadenavne og derunder en en undermenu med husnumre.

Kan jeg finde en skabelon nogen steder?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Henning

Den 16.04.2022 kl. 08.38 skrev Kurt Hansen:
> [...]
> landsby. Jeg forestiller mig en centreret og responsive side med en menu
> med gadenavne og derunder en en undermenu med husnumre.

Der er lidt forskelligt på
https://www.w3schools.com/w3css/w3css_templates.asp

Hvis ikke det helt er det du vil kan de modificeres til næsten hvad som
helst

/Henning

Kurt Hansen

Det er udmærkede forslag og umiddelbart lever de op til kravet om
simpelhed, men kildekoden er lang og (for mig) alt for indviklet.

Jeg tror jeg dropper dem, men igen: Tak for forslaget.

Henning

Den 19.04.2022 kl. 13.07 skrev Kurt Hansen:
> Det er udmærkede forslag og umiddelbart lever de op til kravet om
> simpelhed, men kildekoden er lang og (for mig) alt for indviklet.

Ja der er mange ting der skal sættes op for at du få alle finesserne til
at virke.

Men hvis du koncenterer dig om de blokke hvor der er billeder, kan du
kopiere dem det antal gange du har brug for, og skifte
billed-filer/-adresse ud. Mere beøver du ikke nødvendigvis at gøre.

Alt det som ligger før og efter din blok med billeder skal du bare holde
fingrene fra. Den vinkel virker fint hos flere jeg har hjulpet med
lignende sider.

Eller skal du nok finde noget galleri-software, men det bliver det nok
ikke minde bøvlet af at få sat op.

/Henning

Kurt Hansen

Jeg mener at have fundet en løsning der er velegnet til formålet:
https://www.w3schools.com/howto/howto_css_menu_horizontal_scroll.asp

Det kan som udgangspunkt være disse menupunkter:
- Adresser
- Kort
- Hjælp

Når der klikkes på "Adresser" skal der fremkomme en undermenu med
gadenavne og her skal der være en under-under-menu med husnumre.

Det kan jeg ikke lige gennemskue. Hvad gør jeg?

Kurt Hansen

> [...]
> landsby. Jeg forestiller mig en centreret og responsive side med en menu
> med gadenavne og derunder en en undermenu med husnumre.

Her kommer en skitse (http://www.towle.dk/sketch.jpg). Der er 20-30
gadenavne med op til mange numre og der er i alt omkring 800 luftfotos.

Designet er ikke vigtigt. Det vigtigste er at det er hurtigt og nemt at
bruge. Og så skal siden jo være responsive, så den kan ses på en
mobiltelefon.