"mailto"??

Hans Henrik Hansen

Hvordan (pokker) går det til, at linket her:

http://hansogoline.dk/netv/mailto.html

opretter en mail-formular med uønsket/misvisende bcc/afsenderadresse??

--
med venlig hilsen, Hans

Hans Henrik Hansen

Hans Henrik Hansen <h2v...@gmail.com> wrote:

> Hvordan (pokker) går det til, at linket her:
>
> http://hansogoline.dk/netv/mailto.html
>
> opretter en mail-formular med uønsket/misvisende bcc/afsenderadresse??

Problem løst! :)

('Fejlen' lå i indstillingerne til mail-app'en)

Bertel Lund Hansen

Den 30.03.2022 kl. 11.01 skrev Hans Henrik Hansen:
> Hvordan (pokker) går det til, at linket her:

> http://hansogoline.dk/netv/mailto.html

Linket henviser til en HTML-fil. Det er ikke et egentligt mailto-link.

Siden indeholder følgende tekst:

<!DOCTYPE html>
<a
href="mailto:h2...@webspeed.dk?cc=h2v...@gmail.com&subject=HansogOline">Webmaster</a>

Så derfra kommer forindstillingerne.

--
Bertel

Hans Henrik Hansen

Ja - og hvis man åbner html-filen i en browser, ser man et vindue, der
viser linket ("Webmaster").

Når man klikker på dét, åbner mail-app'en en mail-formular, hvis
konfiguration påvirkes af indstillingerne for mail-app'en.

Det ved jeg, fordi jeg p.t. har to iMacs kørende, hvorpå
mail-formularerne fremstår en smule forskelligt, i og med at
indstillingerne afviger lidt fra hinanden.

Henning

Den 30.03.2022 kl. 14.32 skrev Hans Henrik Hansen:
> [...]
> mail-formularerne fremstår en smule forskelligt, i og med at
> indstillingerne afviger lidt fra hinanden.

Og det virker i princippet. Men det kræver at dine besøgendes browser og
mailprogram er sat rigtig og gør som du forventer.

( og bruger folk en web-mail går det meget hurtigt meget galt )

Husk også at de adresser meget hurtigt bliver høstet til
spam-udsendelser i stor stil. Jeg har haft et par test-adresser kørende
i lang tid med. (adressen indeholder et dynamisk timestamp, så jeg ved
hvornår den er vist på siden)

Rekorden er 2 dage fra høstning til de første spam-mails dukkede op!

Så pas på din mail-adresse.

/Henning

Bertel Lund Hansen

Den 30.03.2022 kl. 17.55 skrev Henning:

> Så pas på din mail-adresse.

Jeg har været på nettet i ganske mange år, så jeg ved sådan nogenlunde
hvordan jeg vil gebærde mig. Jeg bruger nærværende adresse i situationer
hvor den kan blive høstet, og i betragtning af hvor gammel den er, får
jeg forbavsende få spammails. Jeg har nogle andre adresser som er
spamfri fordi de aldrig har været offentliggjort.

--
Bertel