Sikker/usikker?

Lisbet L

Jeg har for nylig redigeret i ""hhtps://rudholm.dk", som med "https://" i adresselinjen angives som en sikker forbindelse.
Hvis jeg nøjes med at skrive "rudholm.dk" i adresselinjen, angives forbindelsen som usikker.
Hvordan ordner jeg mon det problem?
Venlig hilsen
Lisbet

Lisbet L

Rettelse: https://rudholm.dk

Kim Ludvigsen

Jeg kan se, at du bruger one.com. Jeg kender ikke deres opsætning, men
prøv at gå ind i deres kundeservice, og søg på "https", så skulle du
gerne få en anvisning.

Nogle webhoteller tilbyder en indstilling, der automatisk omstiller,
mens andre kræver en kode i en særlig fil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Lisbet L

Tak, det vil jeg gøre.

Bertel Lund Hansen

Den 29.06.2022 kl. 14.31 skrev Lisbet L:

Kender du til PHP?

--
Bertel

Kim Ludvigsen

Det vil nok være overkill, siderne er lavet som html-sider med Stone's
WebWriter 4. Det er ellers længe siden, jeg har set det navn.

Webhotellet Simply.com har en nem indstilling, som man kan slå til, jeg
kan forestille mig, at one.com har noget lignende.

tjekke ... tjekke ... tjekke ...

Nå, det har de ikke, de bruger Apache og .htaccess til det, der er en
vejledning her:
https://help.one.com/hc/da/articles/115005587469-Hvordan-tvinger-jeg-bes%C3%B8gende-til-altid-at-tilg%C3%A5-min-hjemmeside-via-HTTPS-

Lisbeth, hvis du en uge keder dig, kan du overveje at opdatere siderne,
og i stedet lave dem i et program som fx Wordpress. Så kan du få sider,
der kan ses optimalt på en mobil enhed. One.com tilbyder nem
installation af Wordpress.

Hvis du har en form for statistik på siderne, så prøv at tjekke, hvor
mange besøgende du har med mobile enheder. På mange websteder kan det i
vore dage nemt være over halvdelen, der bruger mobile enheder, og
siderne er ikke særlig brugbare på en mobiltelefon.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Lisbet L

Tak for svarene!
One.com hjalp mig med at finde løsningen: at indsætte noget ekstra tekst i den allerede eksisterende .htaccess.
Jeg lavede websiden i 2008 i Stone´s Webwriter, og da jeg ikke længere kunne bruge den, opgav jeg webdesign, så det er længe siden.
Det lykkedes mig at redigere den nye side ved at slette og skrive nyt/indsætte nye fotos i en eksisterende side.
Da mit syn efterhånden ikke længere er til sådan noget pilleri, har jeg også opgivet at bruge WordPress, som det foreslås. Det kunne ellers være en god ide, for så kunne min datter, som er svigerinde til sidens ejer, opdatere.
Venlig hilsen
Lisbet

Erik Ginnerskov

Den 29-06-2022 kl. 22:46 skrev Kim Ludvigsen:

> Det vil nok være overkill, siderne er lavet som html-sider med Stone's
> WebWriter 4. Det er ellers længe siden, jeg har set det navn.

Jeg bruger stadig Stones Webwriter - også til php. Det fungerer fint.
Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

--
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com