Fastlåst billede ?

Bo M. Mogensen

har lige lavet det her opslag : http://b2mm.dk/Kirken.html

selv om det ser ud i kompozer som der kommer afstand i mellem tekst og
det billede der er i bunden så rykker det sig ikke ?

Mv
Bo

Dennis Munding

Noget i denne stil: http://test.munding.eu/bmm.html?

Jeg har tilladt mig at modernisere din kode, så den også er mere
overskuelig og dermed nemmere at fejlrette.

--
Med venlig hilsen

Dennis Munding

Bo M. Mogensen

Den 04-09-2022 kl. 19:39 skrev Dennis Munding:

> Noget i denne stil:http://test.munding.eu/bmm.html?
>
> Jeg har tilladt mig at modernisere din kode, så den også er mere
> overskuelig og dermed nemmere at fejlrette.

tak skal du have Dennis :)
jeg skal lige have kopieret koden ...

Dennis Munding

Det var så lidt.
Lad mig vide, når du har kopieret koden. :-)

Bo M. Mogensen

Hej Dennis
jeg har lidt problemer med at downloade dit html ark , hvordan gør man det ?

Mv
Bo

Dennis Munding

Bo M. Mogensen wrote:

> Hej Dennis
> jeg har lidt problemer med at downloade dit html ark , hvordan gør
> man det ?

Hej Bo

Det nemmeste er at gå ind på siden og så bruge denne tastekombination -
CTRL + U - til at få vist kildekoden.
Derefter kan du markere kildekoden, taste CTRL + C (kopiér), gå ind i
din teksteditor og taste CTRL + V (indsæt). :-)

Bo M. Mogensen

Den 05-09-2022 kl. 21:10 skrev Dennis Munding:
> [...]
> Derefter kan du markere kildekoden, taste CTRL + C (kopiér), gå ind i
> din teksteditor og taste CTRL + V (indsæt).:-)

det virker :)
de skandinaviske bogstaver gå godt nok amok ?
selve billedet var jeg nød til at rette da den dame der havde
underskrevet det helst ikke ville have sit navn på
http://b2mm.dk/Kirken.html

har du et bud på hvad jeg gør med de skandinaviske bogstaver ?

Mv Bo

Bo M. Mogensen

> [...]
> Derefter kan du markere kildekoden, taste CTRL + C (kopiér), gå ind i
> din teksteditor og taste CTRL + V (indsæt).:-)

https://ibb.co/Twmr5TR ?

Mv Bo

Bo M. Mogensen

Der er skandinaviske bogstaver i kompozer ??

Mv Bo

Jørgen Nielsen

tirsdag, 06-09-2022, Bo M. Mogensen skrev:
> Der er skandinaviske bogstaver i kompozer ??

Når jeg ser i koden har du valgt "charset="utf-8"... har du også husket
at vælge utf-8 i komposer?

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Dennis Munding

Hej Bo,

Prøv at ændre dette: <meta charset="utf-8">
til dette: <meta content="text/html; charset=iso-8859-1"
http-equiv="content-type">

Jeg glemte at tage højde for, at du har lavet siderne i html4 og ikke
html5... :-)

Bo M. Mogensen

Den 06-09-2022 kl. 21:49 skrev Jørgen Nielsen:
> Når jeg ser i koden har du valgt "charset="utf-8"... har du også husket
> at vælge utf-8 i komposer?

Nahh det plejer at virke og jeg har , som sådan ikke lavet om på noget ?

Jørgen Nielsen

Så har du vist ikke set godt nok efter.

På denne side har du valgt "charset=ISO-8859-1"
<http://b2mm.dk/KiaFP.html>

Check hvad Dennis har svaret dig.

Bo M. Mogensen

Den 07-09-2022 kl. 17:23 skrev Jørgen Nielsen:
> Så har du vist ikke set godt nok efter.
>
> På denne side har du valgt "charset=ISO-8859-1"
> <http://b2mm.dk/KiaFP.html>
>
> Check hvad Dennis har svaret dig.

valgt og valgt er nok så meget sagt det plejer bare at virke :) uden jeg
gør noget

Bo M. Mogensen

Den 06-09-2022 kl. 23:03 skrev Dennis Munding:
> [...]
> http-equiv="content-type">
>

> Jeg glemte at tage højde for, at du har lavet siderne i html4 og ikke

Hej Dennis
Mange tak for indsatsen , men jeg må erkende det overstiger min formåen
- prøvede at sætte det ind men , det gjorde stadigt kål på de
skandinaviske bogstaver så jeg har genskabt , den som den oprindeligt var :

http://b2mm.dk/Kirken.html

men på en eller anden måde så ser det ud som om billedet har lagt sig
hvor jeg gerne vil have det og de skandinaviske bogstaver er tilbage ,
hvad være er at Margin synes at være forsvundet så den eneste måde at
lave afstand i højre side på er ved at lave en stripe ikke særligt kønne
punktummer -

jeg fatter hat af hvor : margin-left: er blevet af ??

men ja ... men det er nu fedt nok at den ser ok ud , det er et mareridt
at få omstillet kirken fra Olie fyr til Luft til vand opvarmning , det
skal godkendes af hele 6 instanser , men er der en der kan stresse dem
til at komme op i gear så er det mig .. skal bare lige have frie hænder
af resten af menighedens rådet

Bedste hilsner
Bo

Jørgen Nielsen

onsdag, 07-09-2022, Bo M. Mogensen skrev:
Lige nu har skiftet til "charset=ISO-8859-1".

Bo M. Mogensen

Den 07-09-2022 kl. 18:51 skrev Jørgen Nielsen:

> Lige nu har skiftet til "charset=ISO-8859-1".

skiftet og skiftet det er nok så meget sagt , det er det kompozer er
født med ... når man starter forfra så er det der den ligger.

Mv Bo