Ukendt certifikat

Hans Henrik Hansen

Når jeg kobler op til ftp server (hos one.com), præsenteres jeg nu og da
for den her viste advarsel:

https://imgur.com/a/Hg5NMlj

Support vil havde mig til at tjekke mine _mail_ indstillinger, jf.:

"Så skal jeg venligst bede dig følge denne guide her.
Det er meget vigtigt at serveren står rigtigt så din mail-konto kan
synkronisere rigtigt med dit mail program.

Lad os håbe det er en periodisk fejl, men kan jeg mon få dig til at
dobbelttjekke disse indstillinger her :

IMAP-server
imap.one.com

IMAP-port
993

POP3-server
pop.one.com

POP3-port
995

SMTP-server
send.one.com

SMTP-port
465"

, hvilket jeg ikke (rigtigt) forstår, da jeg kun bruger one.com til ftp
upload - aldrig til mail!

Giver det nogen mening??

--
med venlig hilsen, Hans

Bertel Lund Hansen

Den 27.10.2022 kl. 18.19 skrev Hans Henrik Hansen:

> Når jeg kobler op til ftp server (hos one.com), præsenteres jeg nu og da
> for den her viste advarsel:
>
> https://imgur.com/a/Hg5NMlj
>
> Support vil havde mig til at tjekke mine _mail_ indstillinger, jf.:

Det forstår jeg ikke. Fejlmeldingen siger at der er kuk i one.com's
certificat. Det er da noget de selv skal kikke på.

> Giver det nogen mening??

Nej.

--
Bertel

Hans Henrik Hansen

Den 27.10.2022 kl. 18.29 skrev Bertel Lund Hansen:
> Det forstår jeg ikke. Fejlmeldingen siger at der er kuk i one.com's
> certificat. Det er da noget de selv skal kikke på

Så er vi enige: Jeg fornemmede også, at der var tale om et forsøg på
feberredning! :)

For en halv snes dage siden ændrede de vist noget i deres server
opsætning - 'mappehierarkiet' blev i hvert fald pludselig præsenteret
anderledes.

Første gang (efter ændringen) jeg forbandt til serveren, fik jeg
fejlmeldingen.

De følgende adskillige gange var den fraværende - men så poppede den
forleden op endnu en gang.

Jeg ser tiden an og foretager indtil videre intet.

Hans Henrik Hansen

Hans Henrik Hansen <h2v...@gmail.com> wrote:

> Jeg ser tiden an og foretager indtil videre intet

...hvilket ser ud til at være den rette beslutning!:

9 gange ud af 10 virker det anmærkningsfrit - 10. gang får jeg
'certifikat-advarslen', som jeg ignorerer :)