Den 06-04-2013 18:44, Karl Erik Christensen skrev:
> Du er ude i "Mission impossible".
Med CSS er det nok impossible - det var jo det, mit oprindelige indlæg
gik på.
> Hvordan vil du undersøge hvor mange bokse der er plads til?
Jeg sætter en bredde på boksen - så renderer browseren det antal bokse,
der er plads til i bredden.
> Hvis boksene skal have en "fast" bredde, skal du lave en style for hver
> eneste pixel.
Det kan jeg ikke lige følge dig i?
> Du opnår heller ikke Responsive Design når du definerer i absolutte
> enheder.
Den kan jeg heller ikke helt følge dig i. Husk, at en CSS "px" ikke
nødvendigvis er det samme som en pixel på skærmen
(
http://www.w3.org/TR/css3-values/#reference-pixel).
Tværtimod vil en boks, der altid er 30% af skærmbredden være ubrugelig
på meget små eller meget store skærme, mens en boks på 300px som regel
er en meget god spaltebredde.
> Hvis du netop prøver at ændre dit browservindue, ser du hvordan dit
> design hopper og danser, når vinduet ændrer størrelse.
Ja - jeg vil jo netop gerne have, at layoutet altid tilpasser sig den
aktuelle vinduesbredde. (Måske kunne resize laves lidt mere elegant).
> Hvor vil du sætte grænsen for boksenes bredde?
max-width
> De mindste mobiltelefoner har en viewport på 160 pixel. Dem får du kun
> med ved at sætte bredder i procent.
Det fungerer fint - jeg får én boks med en bredde på 160 pixel. På så
små skærme skal jeg ikke have flere kolonner.
> Det går altså ikke at placere "et ben i hver lejr".
> Man må vælge - enten Responsive Design, eller traditionelt.
> Og hvis du vælger det traditionelle, kan du vinke farvel til mobiler og
> håndholdte enheder.
Jeg forstår ikke helt din kommentar. Jeg har kigget på min egen demo på
både en lille mobil og en stor stationær skærm, og synes resultatet er
fint i begge tilfælde.
M.v.h.
Jonathan