Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Dropdown på android

8 views
Skip to first unread message

Danjel

unread,
Mar 18, 2012, 4:43:50 PM3/18/12
to
Hejsa allesammen.

Jeg har en lille side her:
http://www.printlight.dk/bestil-brochure.php

Når man vælger "noget" ud for "oplag / pris" beregner et lille script
den færdige pris :-)

Det virker bare ikke på android.
Har forsøgt med onchange, onclick, onblur m.m.
Har endda prøvet med flere på samme tid for at tilfredsstille både IE,
firefox og iPhone - Men Android driller, den vil bare ikke.
Har ledt en del på nettet, kan ikke finde noget rigtig godt.

Forslag ???

De venligste hilsener
Danjel

Birger Sørensen

unread,
Mar 18, 2012, 9:17:01 PM3/18/12
to
Danjel skrev:
Formentlig Androiden, der ikke forstår javascript.

Birger

--
http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
http://skippersevent.dk


Danjel

unread,
Mar 19, 2012, 2:40:22 AM3/19/12
to
On Mar 19, 2:17 am, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:
> Danjel skrev:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > Hejsa allesammen.
>
> > Jeg har en lille side her:
> >http://www.printlight.dk/bestil-brochure.php
>
> > Når man vælger "noget" ud for "oplag / pris" beregner et lille script
> > den færdige pris :-)
>
> > Det virker bare ikke på android.
> > Har forsøgt med onchange, onclick, onblur m.m.
> > Har endda prøvet med flere på samme tid for at tilfredsstille både IE,
> > firefox og iPhone - Men Android driller, den vil bare ikke.
> > Har ledt en del på nettet, kan ikke finde noget rigtig godt.
>
> > Forslag ???
>
> > De venligste hilsener
> > Danjel
>
> Formentlig Androiden, der ikke forstår javascript.
>
Det gør den, den regner i hvert fald, hvis man driller den lidt og
flytter focus et andet sted hen, men det er ikke så brugervenligt :-)
Er der generelt problemer med javascript på android ??

Har læst om "spinner", men det ser ud til at være android specific,
skulle jo også gerne virke andre steder :-)

/Danjel

Birger Sørensen

unread,
Mar 19, 2012, 7:12:08 AM3/19/12
to
Danjel formulerede Monday:
Jeg hverken har eller kender den moderne teknologi.
Men går man efter W3C's anbefalinger, er javascript fy til den slags
apparater, hvorfor /jeg/ antager at det er fordi de enten ikke kan,
eller der er for store forskelle til at det kan anvendes til noget
generelt.

Din HTML har 26 valideringsfejl for den doctype du giver - måske kunne
det hjælpe at rette dem.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.printlight.dk%2Fbestil-brochure.php&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Men HTML4.01, er ikke det rigtige til mobile enheder, hvor der skal
anvendes XHTML Basic 1.1.
Din side klarer sig heller ikke så godt i checket:
http://validator.w3.org/mobile/
Prøv evt at ret de ting, der fejler.
Så er der i hvert fald noget at arbejde med...

Der er nogle testsider, f.eks.:
http://www.opera.com/developer/tools/mini/
http://www.testiphone.com/
http://iphonetester.com/

Stig Johansen

unread,
Apr 10, 2012, 6:08:54 AM4/10/12
to
Birger Sørensen wrote:

> Jeg hverken har eller kender den moderne teknologi.
> Men går man efter W3C's anbefalinger, er javascript fy til den slags
> apparater, hvorfor /jeg/ antager at det er fordi de enten ikke kan,
> eller der er for store forskelle til at det kan anvendes til noget
> generelt.

Jeg bruger heller ikke 'den moderne teknologi'.

Men et godt sted at starte ville nok være at aflive mere eller mindre IE
specifik kode som f.eks:
-----------
with(window.document.ordre)
{
cprod = prod;
crealname = realname;
ctelefon = telefon;
cadresse = adresse;
cpostnrby = postnrby;
cemail = email;
}
------------

Det virker som noget klippe klistre fra mere eller mindre inferiøre
eksempler fra nettet.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Philip Nunnegaard

unread,
Apr 10, 2012, 10:37:09 AM4/10/12
to
Birger Sørensen skrev:

> Men HTML4.01, er ikke det rigtige til mobile enheder, hvor der skal
> anvendes XHTML Basic 1.1.

Mine mobiltelefoner har ikke haft problemer med sider der er lavet i html 4.
Her er det andre ting der afgør om siden er mobilvenlig, fx designet og
mængden af data der skal hentes for at vise siden.

På min nuværende telefon bliver jeg til gengæld direkte irriteret, hvis
jeg bliver viderestillet til mobilversionen, selvom jeg udtrykkeligt har
trykket adressen til den "rigtige" version. Kort sagt: Her kan man
næsten surfe som man gør på sin PC.

(Grunden til min irritation over det er at mobilversionen gerne er mere
skrabet.)

--
Philip

Bertel Lund Hansen

unread,
Apr 10, 2012, 12:13:17 PM4/10/12
to
Philip Nunnegaard skrev:

> Mine mobiltelefoner har ikke haft problemer med sider der er lavet i html 4.
> Her er det andre ting der afgør om siden er mobilvenlig, fx designet og
> mængden af data der skal hentes for at vise siden.

Opera Mobil kører fint på min Android.

> På min nuværende telefon bliver jeg til gengæld direkte irriteret, hvis
> jeg bliver viderestillet til mobilversionen,

Ja, det er træls.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Leif Neland

unread,
Apr 10, 2012, 3:04:06 PM4/10/12
to
Den 10-04-2012 16:37, Philip Nunnegaard skrev:

> På min nuværende telefon bliver jeg til gengæld direkte irriteret, hvis
> jeg bliver viderestillet til mobilversionen, selvom jeg udtrykkeligt har
> trykket adressen til den "rigtige" version. Kort sagt: Her kan man
> næsten surfe som man gør på sin PC.
>
> (Grunden til min irritation over det er at mobilversionen gerne er mere
> skrabet.)
>

ekstrabladet er specielt irriterende, man tvinges til en mobilversion,
der tilsyneladende er beregnet til en bred tablet.
Samtidig er siden låst, så der ikke kan zoomes ind, så typerne er 2 px
høj og ulæselig.

Leif

Bertel Lund Hansen

unread,
Apr 10, 2012, 3:12:16 PM4/10/12
to
Leif Neland skrev:

> ekstrabladet er specielt irriterende, man tvinges til en mobilversion,
> der tilsyneladende er beregnet til en bred tablet.
> Samtidig er siden låst, så der ikke kan zoomes ind, så typerne er 2 px
> høj og ulæselig.

Har du prøvet Operas app?

Leif Neland

unread,
Apr 10, 2012, 3:28:53 PM4/10/12
to
Den 10-04-2012 21:12, Bertel Lund Hansen skrev:
> Leif Neland skrev:
>
>> ekstrabladet er specielt irriterende, man tvinges til en mobilversion,
>> der tilsyneladende er beregnet til en bred tablet.
>> Samtidig er siden låst, så der ikke kan zoomes ind, så typerne er 2 px
>> høj og ulæselig.
>
> Har du prøvet Operas app?
>

Ja, hvis man ændrer så browseren siger den er en almindelig browser og
ikke en mobilbrowser.

Leif

Bertel Lund Hansen

unread,
Apr 10, 2012, 5:40:37 PM4/10/12
to
Leif Neland skrev:

> Ja, hvis man ændrer så browseren siger den er en almindelig browser og
> ikke en mobilbrowser.

Jeg har ikke ændret i Operas opsætning. Jeg kan zoome på
Ekstra-Bladets hjemmeside. I øvrigt er standardstørrelsen mere
end stor nok til mig som ikke længere har skarpe øjne.

Jens Peter Karlsen

unread,
Apr 11, 2012, 11:54:48 AM4/11/12
to
Ser ud til at være tilrettet til at passe på en smartphone der typisk
har lidt større skærm. Ser fint ud på min Nexus hvor man iøvrigt
sagtens kan zoome.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Tue, 10 Apr 2012 21:04:06 +0200, Leif Neland <le...@neland.dk>
wrote:

Leif Neland

unread,
Apr 11, 2012, 2:21:58 PM4/11/12
to
Den 10-04-2012 23:40, Bertel Lund Hansen skrev:
> Leif Neland skrev:
>
>> Ja, hvis man ændrer så browseren siger den er en almindelig browser og
>> ikke en mobilbrowser.
>
> Jeg har ikke ændret i Operas opsætning. Jeg kan zoome på
> Ekstra-Bladets hjemmeside. I øvrigt er standardstørrelsen mere
> end stor nok til mig som ikke længere har skarpe øjne.

Ja, nu ser siden da brugbar ud.
I mellemtiden er Opera tilsyneladende blevet opgraderet, og jeg kan ikke
længere ændre user-agent og lege pc-browser.

Jeg kan jo prøve at bilde mig ind at EB har lavet siden om fordi jeg har
klaget...

Leif


0 new messages