Det skal fejres.

Peter Rosenthal

Miraklernes tid er dog trods alt ikke forbi endnu.

Jeg har i dag fået flyttet min fastnettelefon fra min TDC
internetforbindelse, der nu skal nedlægges, den går på det gammeldags
kobber, over til min You-See forbindelse, der går via fællesantennen.

Det blev bestilt for en uge siden og blev udført på det lovede tidspunkt
idag, der blev varslet for 2 dage siden.

Det eneste jeg skulle, var at flytte telefonens "snor" fra TDCs modem
til You-Sees, og til min måbende forbløffelse fungerede ALT som det skulle.

Man har jo ellers hørt diverse rædselsberetninger.

Mange hilsener og Godt Nytår

Peter

Erik Olsen

Jeg ville egentlig gerne gøre det samme, men på kobberet til min TDC
fastnettelefon har jeg også en ADSL-forbindelse (som min arbejdsgiver
betaler) til internet (opkobling til min arbejdsgivers lokalnet).

Hvis min fastnettelefon nedlægges, ryger ADSL-forbindelse sikkert også.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Hans himself

Det behøver den ikke. Jeg har internet fra PerspektivBreadband over TDC
kober og ingen fastnettelefon hos TDC.

--
MVH
Hans himself

Peter Rosenthal

Så vil jeg hellere være afhængig af TDC direkte, end af en mellemhandler
der igen er afhængig af TDC.

mvh

Peter

Leif Neland

> Det behøver den ikke. Jeg har internet fra PerspektivBreadband over TDC kober
> og ingen fastnettelefon hos TDC.

Jeg havde min adsl oven på min fars telefonlinie, og da han flyttede på
plejehjem med sin telefon, røg adsl'en også, selvom jeg adskillige
gange havde meddelt, at adsl'en skulle fortsætte på samme kobber; at
det skulle fortsætte som bærelinie.

Det ville tage en måneds tid at få den oprettet igen, og så kunne det
også være ligemeget; så var jeg også flyttet.

Leif

--
Je suis Charlie

Hans himself

Sikke noget sluder, det har fungeret perfekt for mig og adskillige i
familien og omgangskredsen i adskillige år. De lejer sig ganske simpelt
ind hos TDC der også reparere linien pronto, som da nogle håndværkere i
sommer rev min og underboens kabler over. Min var oppe at kørere dagen
efter, hans tog flere dage og han har endda fastnettelefon hos TDC.
Forskellen var at han ringede selv til TDC og fejlmedelte, hvorimod
Perspektiv Bredband fejlmeldt min. Desuden har jeg større hastighed for
samme pris og i tilgift IP telefoni.

--
MVH
Hans himself

Jørgen Nielsen

Erik Olsen skrev:
> [...]
> betaler) til internet (opkobling til min arbejdsgivers lokalnet).
>
> Hvis min fastnettelefon nedlægges, ryger ADSL-forbindelse sikkert også.

Det er vist værd at undersøge nærmere.
Min datter havde i sit tidligere job en TDC internet via
telefonstikket, men ingen fastnettelefon, så der er vel en chance for
at du kan spare fastnet abonnementet.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Erik Olsen

Rado wrote:

> Ja hvis du flytter telefonen over til YouSee kabel gør den jo nok, men
> så kan du jo køre internet over kabel også, det er endda ofte
> hurtigere, hvis du ligger langt fra centralen.

Mjo, men jeg har min private internetforbindelse via
fællesantenneanlægget (YouSee), så ADSL'en kan ikke flyttes dertil.

> Men ellers kan du sagtens opsige fastnet og køre videre med ADSL over
> kobberet, det har jeg selv gjort, uden nogen problemer af nogen art.

Det må jeg undersøge.