Telenor IP på mobil

TJ

Når jeg går på internettet via min mobil, så får jeg en IP der fx hedder
94.144.63.90. Et whois-opslag fortæller at Telenor har 94.144.0.0/13,
men kan jeg få en hvilkensomhelst af disse IP'er? Hvis nej, hvilke kan
jeg forvente at få?

Jeg skal lave en firewallregel det tillader mig at "ringe hjem", men jeg
vil helst ikke åbne op for flere IP'er end højst nødvendigt.

--
Thomas Jensen
www.sejlgarnet.dk

Michael Kjærsgård

> Et whois-opslag fortæller at Telenor har 94.144.0.0/13,
> men kan jeg få en hvilkensomhelst af disse IP'er? Hvis nej, hvilke kan
> jeg forvente at få?

Nej. Til gengæld er der flere andre ranges du også kan få fra, hvis du
er Telenor-kunde, men hvis du har fået 94.144.63.90 så lyder det mere
som om du er kunde hos en serviceprovider?

Smid mig en mail på kjd at telenor.dk med info om hvor du er kunde så
finder jeg oplysningerne til dig.

--
Michael